SKOLEBREV
3
Kære
Fru Klasselærer Birthe Joh.
Jeg
ville da så forfærdelig gerne vide hvad meningen er med at smide Poul
ud
i snart hver time. Hver gang der er natur og teknik og dansk så er det bare ud
af
vagten. De andre lærere har ingen problemer med ham. Regnelæreren sagde
sidst
ved konsultationen, at han aldrig havde problemer med Poul. Poul er
en
frisk dreng, og selvfølgelig snakker han, hvis han keder sig. Så må du
jo
prøve at motivere ham. Jeg ville sku hellere ikke sidde på min stol,
hvis
ikke jeg lærte noget.
Jeg
kunne tabellen allerede i 1.kl. og hvad kan han? Ikke spor. Når han
kommer
hjem, spørger jeg altid om han har lektier og han siger nej. Det
betyder
altså, at han ikke får det mindste for. Hvordan skal han så lære
noget.
I øvrigt har jeg snakket med mange andre forældre og de giver mig
også
ret i, at det for dårligt, at du ikke engang kan styre sådanne drenge,
der
måske har lidt ild i rumpen. Derfor er mit forslag og jeg har opbakning
hele
vejen rundt til at vi allerede har arrangeret møde, hvor vi vil finde
ud
af hvad vi skal stille op med den oldnordiske form for undervisning med
kæft
trit og retning. Jeg har i dag underrettet skolens inspektør om vores
utilfredshed
med din måde på det. Min dreng siger også at han plejer at
række
hånden op inden han siger fra. Det kan godt være at hans bøger og
hæfter
ikke altid lige ligger fint i tasken, men det kunne jo være du
skulle
tage en snak med klassen, om hvordan man pakker en sådan. Der er jo
tid
nok til at underholde med klassens "store" problemer, de er jo af en
anden
type kan jeg se, nu hvor mobning er blevet så in. Og det er Poul, der
er
skurken i dine øjne. Jeg ved hjemmefra, at han ikke råber efter nogen,
hvis
ikke der er sket noget først. Og Malene, der er på programmet tidligt og
sent,
er uskyldigheden selv, ikke? Måske skulle I snakke lidt om fedme og sund
mad,
så kunne det være at hendes mobbeproblemer forsvandt af sig selv. Og
det
er jeg ikke den eneste der siger. Mine vægtproblemer, hvis ellers vi havde
det,
og mine to børns er da vist vores ansvar.
Hvorfor
følger du ham for resten ikke med på kontoret, når du sender ham
derover.
Vi
vil meget nødigt se dig føre klassen videre frem de kommende år. Vi vil
gerne
have nogle yngre kræfter, der kan tåle en frisk tone og motivere
måske
nogle af de lidt ivrige drenge. Drenge er jo drenge, og det skulle vi
ikke
s
gerne have lavet om på. Vi vil gerne have du
møder op i aften kl
19.30,
så vi kan få tingene ordnet.
Det
med ruden du beskyldte Poul for var faktisk ikke hamselv, men han blev
rent
faktisk overfaldet lige inden af en af de andre, som jeg ikke lige har
navnet
på, men tror du at man så lige bagefter ved hvad man gør. Og mht
forsikring,
så tror jeg ikke du skal regne med vores deltagelse. Beklager;
skolen
må jo have en forsikring eller dække det selv, når man har med
levende
mennesker at gøre. Ib og Bodil Madsen og mange andre 4.b
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ingen kommentarer:
Send en kommentar