lørdag den 10. november 2012

Skolebrev, til læreren


 

 

SKOLEBREV 3

Kære Fru Klasselærer Birthe Joh.

Jeg ville da så forfærdelig gerne vide hvad meningen er med at smide Poul

ud i snart hver time. Hver gang der er natur og teknik og dansk så er det bare ud

af vagten. De andre lærere har ingen problemer med ham. Regnelæreren sagde

sidst ved konsultationen, at han aldrig havde problemer med Poul. Poul er

en frisk dreng, og selvfølgelig snakker han, hvis han keder sig. Så må du

jo prøve at motivere ham. Jeg ville sku hellere ikke sidde på min stol,

hvis ikke jeg lærte noget.

Jeg kunne tabellen allerede i 1.kl. og hvad kan han? Ikke spor. Når han

kommer hjem, spørger jeg altid om han har lektier og han siger nej. Det

betyder altså, at han ikke får det mindste for. Hvordan skal han så lære

noget. I øvrigt har jeg snakket med mange andre forældre og de giver mig

også ret i, at det for dårligt, at du ikke engang kan styre sådanne drenge,

der måske har lidt ild i rumpen. Derfor er mit forslag og jeg har opbakning

hele vejen rundt til at vi allerede har arrangeret møde, hvor vi vil finde

ud af hvad vi skal stille op med den oldnordiske form for undervisning med

kæft trit og retning. Jeg har i dag underrettet skolens inspektør om vores

utilfredshed med din måde på det. Min dreng siger også at han plejer at

række hånden op inden han siger fra. Det kan godt være at hans bøger og

hæfter ikke altid lige ligger fint i tasken, men det kunne jo være du

skulle tage en snak med klassen, om hvordan man pakker en sådan. Der er jo

tid nok til at underholde med klassens "store" problemer, de er jo af en

anden type kan jeg se, nu hvor mobning er blevet så in. Og det er Poul, der

er skurken i dine øjne. Jeg ved hjemmefra, at han ikke råber efter nogen,

hvis ikke der er sket noget først. Og Malene, der er på programmet tidligt og

sent, er uskyldigheden selv, ikke? Måske skulle I snakke lidt om fedme og sund

mad, så kunne det være at hendes mobbeproblemer forsvandt af sig selv. Og

det er jeg ikke den eneste der siger. Mine vægtproblemer, hvis ellers vi havde

det, og mine to børns er da vist vores ansvar.

Hvorfor følger du ham for resten ikke med på kontoret, når du sender ham

derover.

Vi vil meget nødigt se dig føre klassen videre frem de kommende år. Vi vil

gerne have nogle yngre kræfter, der kan tåle en frisk tone og motivere

måske nogle af de lidt ivrige drenge. Drenge er jo drenge, og det skulle vi

ikke s

 gerne have lavet om på. Vi vil gerne have du møder op i aften kl

19.30, så vi kan få tingene ordnet.

Det med ruden du beskyldte Poul for var faktisk ikke hamselv, men han blev

rent faktisk overfaldet lige inden af en af de andre, som jeg ikke lige har

navnet på, men tror du at man så lige bagefter ved hvad man gør. Og mht

forsikring, så tror jeg ikke du skal regne med vores deltagelse. Beklager;

skolen må jo have en forsikring eller dække det selv, når man har med

levende mennesker at gøre. Ib og Bodil Madsen og mange andre 4.b

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar