mandag den 12. november 2012

Brev et banalt, dog vigtigt, brev fra Kurt. Ikke ligefrem litteratur som BS Ingemann skrev den, men hammervigtigt.


BREV TIL DANSKE SPIL

 

 

Til Dansk tipstjeneste. Jeg har vundet i lotto, og der skulle ligge 5

millioner og vente på mig. Og så den klassiske, som I kender og vel plejer at klare, nemlig at min kone har vasket min kansasoverall, hvor kuponen lå i den venstre brystlomme, hvor jeg altid lægger den slags smålapper. De fleste numre kan

stadig læses, og min kone kan huske tillægstallene og det midterste tal,

der er vasket ud under kogeprogrammet. Det ved jeg jo godt ikke er helt nok sådan, men mon ikke I klarer den.

Overallen er i øvrigt blevet for lille, fordi de skulle kun have haft 45

grader i tyve minutter i stedet for de 85 i en time. Derfor er tallene også

krympet noget. Kuponen sidder fast i lommen, men vi har skåret lommen af

med en papkniv, og vi sender derfor lommen med og så kuponen,  I har

en mulighed for at se det, der mangler med jeres apparater. Eller I kan

regne jer frem til, at den er god nok. Vi venter i spænding og lader

selvfølgelig være med at købe de store ting, der nu er mulighed for.

Det er jo klart. Jeg gerne vil vide, om I vil ringe op allerede i morgen,

da jeg har byttet med en af mine arbejdskolleger, så jeg kan sidde klar ved

telefonen. Pakken skulle I faktisk kunne have i dag, og det vil så bare

sige i går , når I modtager brevet her. Kuponen er for resten købt i

havnekiosken i Skive. Det er udlændinge, der har den, så de har ikke rigtig

kunnet hjælpe i første omgang. Når det er klaret vil vi gerne have  jeres skatteekspert til at hjælpe med pengene. Han virker meget kompetent og dygtig og så ligetil.

 

Mit tlfnr er 86654213, spørg efter Kurt

 Med venlige

hilsener Kurt Havredal Jensen

 

2 kommentarer: