mandag den 12. november 2012

Kurt Ø's sølvbryllups tale (tak Kurt for at få lov til at se den).


Kurt Ø. fortæller om sin sølvbryllupstale

 

 

GAVEMANUAL i forb m Bryllup, holdt som tale

 

Jeg lavede denne smukke sølvbryllupstale i morges, da jeg ledte efter min butterfly og de sorte sko.

Den ene del af talen er en liste over sangskjulere, jeg overvejede til jer.

a)bygge noget stort af letfordærvelige materiale.

noget af papmache, som er længe om at tørre, forfærdelig længe

en meget stor lagkage, hvor der springer en upassende dame op af flødeskummet med 50 sange fastgjort på forskellige upassende måder

Noget med et stort flot mørkt (vi må ikke sige neger-)orkester, som spiller mens de deler sangene ud  

b.    Den barske udgave lavet af 30 rygmærker, man selv har pillet af en flok rockere på en dårlig dag. Men det vil jo slet ikke passe her.

c. noget andet stort i ler eller træ

d. noget med en brandslange og sådan kunne man blive ved

 På det her tidspunkt var jeg slet ikke kommet i tanke om, at sangen havde jeg vist ikke fået lavet og havde heller ikke nådegaven til at lave en i løbet af dagen, da jeg stadig manglede at købe gaven og afhente det nye sæt tøj købt i går fra renseriet, da jeg havde et mindre uheld på vej ud af en bodega, hvor jeg ville afprøve tøjet uden på min kedeldragt.
 

Og den anden liste er en såkaldt kombinationsliste. Altså hvor gaver og anden højtideliggørelse er sat op i blandinger.

 HVIS------ SÅ

1. Stor gave   ->Lille sang og ingen sangskjuler
 

2. Lille gave -> Lang sang og pompøs sangskjuler, fx noget med lagkage (se listen)
 

3. Lille gave, der kan byttes ->        en lille tale, fyndig og med citater fra store tænkere
 
4. Stor gave , der ikke kan byttes ->  en sangskjuler uden sange og ingen tale
 

5. Stor gave der kan gå i stykker og som måske er gået i stykker ->   der skal man sørge for at pege på en anden i selskabet og sige, at den havde de med

6. Stor lidt prangende gave ->  måske en lille sang uden sangskjuler

7. Har man glemt gaven skal man holde lav profil og ikke holde tale, ingen sange med og ikke danse under middagen.

 
Er gaven skrøbelig og rasler for meget, når man går ind, skal man lade den sang på 19 vers man har skrevet, VÆRE, og sangskjuleren, man har gjort meget ud af  i samarbejde med en minkfarm, skal man skynde sig at ringe til og aflyse eller oplyse en falsk adresse et andet sted i byen

 Har man glemt gaven , skal man sige, at posten må være på vej i den store bil

Er ens venner selv en gave, så behøver man jo ikke andet end forvente at festen kører selv

  

      Til lykke til jer begge to på den store dag.  Ole P

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar