onsdag den 7. november 2012

Første af fem breve til Karl Erik 2005-2008


Første af fem breve til Karl Erik 2005-2008

 

Fortalt til en anden fætter vi har.  – nedskrevet efter hans diktat i telefonen

 

Nu kan man i en butik i flere byer vist nok købe en plydsbamse for en hulens masse penge. Så kan man bygge en bamse. Ja det står der: B-Y-G-G-E en bamse. På engelsk: build a bear. Og denne er så sprættet op i maven og påført lynlås og så kan man ellers få smidt altmuligt skrammel ned i,  og så en chips, hvis dyret skulle rende væk. For så kan man ved hjælp af computer og mobiltelefon og brandvæsen komme i kontakt med sit dyr igen.

 

Det kunne jeg jo godt have brugt, da Søren Erik var femten og absolut skulle til drukfester eller hvad ved jeg.

 

Build-a-svigermor og smid chippen væk.

 

Build a lady of your own og så behøver du ikke andet.

 

Hvordan dyret ellers funker, ved jeg ikke, men at Hilda og datteren købte en, det kan jeg så gå med til, altså til datteren, men Hilda skulle da også lige have en til 700 kr, skriver og siger 7-0-0 kr, hvor der nok var smidt rundt med et ekstra kreditkort for at få fyldt diverse ned i sovedyret.

 Da hun kommer hjem, så kommer Villy fra arbejde, og jo, han vil da gerne med ned til Århus. Himmel. Selvom de lige har været der, i hvert fald konen har.

 

Og hvad kommer staklen hjem med: Et plydsdyr til.

 

Da jeg var 9, slæbte jeg kornsække på hundrede kilo. Og da jeg var tyve havde jeg ligesom fundet ud af at være voksen og følsom. Eller ølsom. Villy kan garanteret ikke selv lukke en flaske øl op.

 Den sender han op på bistanden og får lukket op. Hold da kæft. Jeg ser lige for mig Søren Erik komme hjem og bede om dobbeltværelse, da ”jeg har fået ny kæreste. Hun er bygget i Århus og er behåret.” Nu vil det så aldrig forekomme.

 

Men det kunne hurtigt være bedre end den sidste dame, han havde med hjemme. Så hellere alt andet.

Forestiller mig  for resten og for eksempel at man byggede dyret op som rocker med rygmærker og knojern, og så kunne man binde et stykke flæsk med hud på armen af bamsefar og tatovere opbyggelige tekster på skindet.

Det er jo ikke til at lave en tusch direkte i plyssen.

Det kunne være fint med Husk at slukke for lyset.

Vælt ikke fremmed mands øl.   Det giver hovedpine.

Eller multietnisk broderskab. Se det for dig.

Ole  

------------------------------------------------------------------------------------

Ingen kommentarer:

Send en kommentar