onsdag den 14. november 2012

brev om så lidt som en skide fuglerede, brev fra Ole P.


BREV, HVORI INDGÅR EN FUGLEREDE

 

 

Kære Henrik og også Ib og hej og altmuligt. Skægt at høre om dine fugle i haven, Ib. Husk nu at fodre dem hele året.

En solsort har bygget en dingelvorn rede lige uden for min indgangsdør. Den er bygget uden brug af det kardanske, du ved lissom et søkompas der ska ku holde til krap sø og alligevel vende vandret. Reden hælder inde i bambusrækkerne sådan  ca ti grader fra at være direkte på hovedet. Mine overvejelser har gået på, om jeg skulle understøtte byggeriet. For jo tungere ungerne bliver, jo mere faretruende ser det ud. Normalt griber jeg ikke ind i naturens sager. Men vi er blevet en smule dus. Som var det min næste, der var kommet til min dør. Og næsten omfatter hvemsomhelst og som man kunne smøre en madpakke til eller give en frakke, ja man er parat til hvad som helst for. Nu tror jeg ikke, der kommer storm forløbig, og så er ungerne vel også flyveklare inden længe.

Så jeg vurderer alt i alt, at jeg kan afvente, og hvis der skulle ske noget, så var mine tanker hos dem i den svære stund.

Kattene går rundt derude, og de har planer. Det giver spektakel fra fuglemoderen, kunne godt få mig til at foretage mig etellerandet.

Måske smøre en madpakke til katten og så give fuglen min vinterfrakke.

 

Ole P

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar