onsdag den 10. oktober 2012

Viggo, HIP, Viggo Hip (og et lille ps et brev, som jeg har tilladt mig at bringe i næsten fuld længde, fordi det gør mig harm: boghandlerhistorien.)

Date: Wed, 10 Oct 2012 16:40:57 +0200
Kære Bror Knud!
Det glæder mig! Så er den i gode hænder!
Selv har jeg været ude for en deprimerende oplevelse- jeg var ovre i Tarup center, lige ovre på den anden side af broen, for at købe noget tøje jeg kan have på på fredag, hvor jeg skal præsentere bogen i Århus – og så fik jeg den idé at tage et eksemplar med og vise den i Tarup centrets boghandel og foreslå dem følgende, som jeg selv synes er en win-win- situation: De tager fx ti eksemplarer hjem fra Hovedland og udstiller i vinduet (jeg mener: jeg er dog en lokal forfatter, 800 meter væk i fugleflugtsafstand) – og det, de ikke får solgt efter en vis tid, fx 2 måneder, køber jeg så selv, til fuld boghandlerpris, - det vil sige så får de dem solgt alligevel. Et stensikkert salg. Men det ville de ikke. De førte ikke den slags, sagde de. Ville ikke røre det med en ildtang. Det nærmeste, jeg kunne presse dem, var, at de ville spørge den gamle boghandler selv når han kommer tilbage (han var der ikke lige nu, men deres modvilje var udtalt). Så at det skulle være så fy-fy at skrive digte, vidste jeg ikke........................
Viggo

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fattigt, hvis end ikke boghandlerne ved det, når de ser en BOG. Altså sådan en bog med mod, mandshjerte og som sprænger det tilsyneladende lille format med dets uendelighed af dimensioner.
    Viggo skal hyldes, sgu!
    Hep og hurra for Viggo og Viggos bog!

    SvarSlet
  2. Tarup Centret er Fyns svar på¨Rødovre Centret. Indbegrebet af dødens centrum. poesien blir levende begravet. her.

    SvarSlet