mandag den 22. oktober 2012

Det sixtinske Kapel, vippende på blænden...(betaversion)

(For det handler om at holde dampen oppe.)
 
Han førte et sundt liv med kolde bad. Det er løgn.
Jeg slog hul på isen for at fiske.

Imellem linjerne kan man læse at kun en gang i sit liv havde
han fanget noget større end agnen. Krogen sad fast
i frakken.
Selv det nagelfaste
    hældede så meget, at ingen troede på det.
Det jeg gjorde skal ikke stå på linjerne.( i stedet for at snakke om mellem linjerne er det korrektere at tale om hvordan man med sit kameraøje indstiller distance/zoom + -/totalitet/ halvtotal/ nu kom jeg lige at tænke på de gamle stalddøre, hvis to halvdele åbnes seperat// indskud burde flyttes//forkert indzooming her)
Tegn
  en stor fisk.
Tegn en kranvogn, der
                      kører det hele væk.


Jeg tror jeg vil tegne et vinterlandskab a la breughel.
Jeg vil se bort fra skalering og at værelset henligger som det hedder i halvmørke. (//regi, dvs en bevægelse væk fra linjen og linjens illuderen)
Nu går jeg ind
i huset.
Det Sixtinske Kapel tager timer at tegne.
Over stregen er han  
 på en stol   Under: det ufærdige  at han ønskede som i drømme, det er afledninger
  
den stregstruktur            Stedet er her på klingen                                                                                                                  
                                                                        Din evige fremskriven og tilbageskriven er under, det ejer han ikke       .
     

.


…………………………………..
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar