mandag den 15. oktober 2012

Tekster in progress/Søren Sixten


 

?sætter spørgsmålstegn foran alt

forhånd sete hudråbstegn

fryse.  fremspolet

 

ulægger søvnløs

blodet. er videre

kroppen end

 

væsker fisk drømmer sig selv

 

punktøm

 


 

Skibe er havets kommaer

 


 

Pigtråd

Spader for svin i bur

 
                                   ****

min dramatik/mine digte: en knytnæve spiddet af sakse, vridende stillads ud af styrts(c)ener

 


 

Bau

Dresden

 


 

Statsamt
                                            ****

 

Da jeg startede TAK med at samle pant og cigaretskodder på gaden havde jeg slips på … jeg tænkte på sygdomme, smitteforhold … senere bandt jeg indviklede knuder på mine tanker mens min tunge spandt takt TAK  til fornedrelsens åbne favntag, må jeg ikke nok … se,  se en posefuld pant, tak mange mange tak og har du også ild … flækket rygrad kan kravle ligegodt … skudens lastrum min gane … gå gå gå gå … bus er for de rige … kravl med mig til tops på Moment Whiskydry … ølslugtens bræ … min morgen forlist urimet … stinkende jakkesæt TAK  i containeren … på parabolen svirrer aborter og skønsøvn …  senere bandt panten pant på skridt i alle retninger … militærets heste  gennem iris midt på dagen … stå ret for mit skæve smil

VI SKAL OGSÅ TALE OM DETALJERNE

 

-er det øreringe?

-der skal være hud her

-ville det være flot til?

-sådan laver du en lækker stenalder-wrap

-vi leger lidt med det, jeg stoler på, at han køber det rigtige

-makeuppen er fin nok, ikke?

-de er alle sammen på scenen; det er godt for dem alle sammen

-staves dit navn med prikker?

-6-pack er noget jeg køber

-I skal ikke se vrede ud, men I skal heller ikke smile stort

-der var ingen modeller, intet tøj, ingen billeder…det var en dårlig start

-sådan laver du en lækker hulemands-hotdog

-taxi…taxi!...taxi?...

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar