mandag den 29. oktober 2012

Kaptajnens første kladde til begravelsesbrev


Kaptajnens første kladde til BEGRAVELSES-BREV

 

 

Til de af mine venner, der ikke er for trætte til at løfte i

håndtag. Der er øl i kælderen bag ved gardinet der

adskiller fyret fra vaskeafdelingen. Jeg har med vilje

ventet med at meddele jer det hele så sent som muligt.

Jeg vil brændes. Jeg vil ikke genskabes. Den tasmanske

tiger vil man genskabe ud fra tre knurhår.

Let it be.

Men testamentarisk meddeler jeg nu, at

jeg har haft min tid og den skal ikke komme igen. Jeg fik gjort det

hele og godt nok. Dog fik jeg ikke sværtet to mennesker som i den

grad trængte . Derfor beder jeg jer om at når I færdig med

ceremoniellet (og kun en enkelt vise), så skal I tage båden til Gludsø og opsøge

NN og i den grad bede ham hoste op eventuelt stille med sin bedstemor -om så

hun skal graves op- og hele

slægten.

Dernæst skal I udbringe et

hurra for alle disse karle, der ikke affinder sig med det næstbedste,

hvad angår kvindfolk og kost og altså elskov.

(Og sovs, I skal

få skæpper af sovs, hvis der er retfærdighed til).

I skal stille flaskerne pænt tilbage i mælkestativet, som står ved siden

af de andre kasser. Jeg beder jer ligeledes feje gulvet bagefter, jeg

kender Jer og jeres vaner. Men ellers bevar humøret højt og kys jeres mødre

Børn fik jeg ingen af, jeg havde ikke

styrken og frygtede vel osse fremtiden Om fortiden ved jeg kun det, at jeg har haft respekt for de

tæsk, jeg erhvervede i alle mulige sammenhænge, både når det var lærdom, og når

det var gaderne i barndommen. Det gav for lidt respekt at være

forrest under retræten. Men klogt.  Absolut bedste hilsener Kaptajnen

----------------------------------------------------------------------------------------------

3 kommentarer: