onsdag den 15. februar 2012

Natursceneri. Form.


Kan man forestille sig huden som en kugle. Kan man forestille sig at de 42000 km2 land er en flade, som nu kortet tilsiger.  På fotografiet er hele min slægt flad og i målestoksforhold 1: 46. En underlig abstraktion. Og sikkert i sort/hvid. Hvis de var bølgerne omkring Skagerak, så tror jeg nok lige vi ville gøre det hele om. Det er et sprogligt spørgsmål.  (Væsker og pulvere a la mel sværger til dl og pund. I Esbjerg lyste vi regnorm og blev betalt pr liter. Det er ikke kun en formalisering, en praktisk foranstaltning. Det er ikke lige meget. Det er ikke bare vurdering af et fænotypisk ..overfladefænomen); undskyld digressionen.     

 Og jeg tænker ikke et sekund i nationale grænser, slægt, træer, vægt eller km2.  Skulle jeg sammenligne egernet med et produkt. Det havde gemt sig inde i fyrretræet foran rensningsanlægget. Jeg kunne ikke fotografere det, fordi gren og dyrets pels og vandets brusen i det store kar gik i et.

Til sidst blev det for meget. Jeg ku ikke finde hjem, fordi det pegede i alle mulige retninger. Når jeg snakker højt, og det gjorde jeg for at orientere mig og for at få indplaceret verdenshjørnerne. I hvilken retning ligger dalen eksempelvis.

 Og derfra til den eneste ting jeg ikke vil miste og næsen peger hele tiden mod hvad jeg vil testamentere til videnskaben.

 Hvor afleverer man det henne. 

Nu kan jeg se egernet igen. Nej jeg vil kun bruge tilfældet.  Tilfældet har ingen rækkefølge. Hvor er nord i forhold til tilfældet

 Hvis det så var decideret skæbne, kunne man fordele smerten og kærligheden og ethvert tidspunkt,så det dannede en sekstakket stjerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar