onsdag den 11. maj 2011

BETALINGSROMANEN kap2

BETALINGSROMANEN kap2


Dagen sku ikke et sekund længere bruges til at følge Magisteren og hans blik, der hagede sig fast til partikler i vandlinjen. Fraværende. Til lykke med dine store tanker, Brormand.
Jeg tog min listebog op og bed hætten af min bic- kuglepen opfundet i 47.

noterede:
  1. en trailer transporteres til Ruth Kudsk i Bajlum, hvor Lars og hun vil fragte mine skulpturer hjem fra Filosoffen i Odense.d. 15 maj Orker ikke selv turen. Men de ville godt hjælpe.
  2. Birgitte K.s bog Stumfilm Dels handy. Dels god. Kan være i en inderlomme. Sådan skal digtbøger være, siger Viggo M. (gode og være transportable).
  3. Mindes min konfirmation, lige pludselig som ud af intet: Men det var osse en af de største dage ever i mit liv. Der var kagemand og ravrør til de grønne Cecil. Der var Salmebog indbundet i læder fra truede dyr. Min moder holdt en tale der bestod af tårer og ellers gråd. Der var en æskefuld tændstikker, hvor hver enkelt havde fået indgraveret mit navn. Der var en øloplukker, godt nok slidt helt ned i dag, men jeg har den som det kæreste minde den dag i dag. Og så til sidst en udstoppet grævling, som præsten havde kørt ned på vej til konfirmationen. ps Overskægget kom ikke den dag, det havde jeg gået med i et par år. Men pga streng frost var det knækket af 14 dage før den store dag. Uha uha.
  4. Der mangler røgtobak. Ringer til Sussie om at bringe far lidt råkost til piben.
  5. Behøver jeg at nævne alle der var med ved konfirmationen. Ku jo nøjes med dem der gav mere end en hund. I et af festbrevene var der ingen penge, kun en clips. Havde lyst til at sende clipsen tilbage og få det omgjort.
  6. Fætter og kusinefest i Korsør 3. juni.
  7. 14. juli. Oplæsning med Janus K (k som i kande, vandkande) og Henrik H (H som i Præsidenten, Saxehånd, Peoples Press).
  8. Mangler osse kartofler.   Hovsa lige digression (Mattie staves naturligvis Mattie). Hej, ven.
  9. Skal kikke Blå Bog fra sidste år.   (vender tilbage om lidt)
  10. Man må ikke ryge under læsning af dette. 
  11. En person, kaldet Mukkerten,  Peter F J, fætter til den Jensen, der bliver nævnt nederst i punkt 12, stillede sig an, da jeg forlod Magisteren. Hvis der skal være havefest med ham, så bliver det uden mig.
  12. Han bliver sgu stående. Ja mon ikke jeg lige bemærkede det, jeg bliver nødt, ja.. jeg lagde mig en time for at glemme, kunne ikke, stod op igen og tog mit jagtgevær og skød tre frustrationsskud op gennem gipsloftet. Gik ud på gaden og fandt en sagtmodig, men dog livsglad, ældre mand og satte ham op på mit skateboard og så ellers ned ad Kirkebakken med A Jensen, kirkesanger/  retter lige: fhv kirkesanger. Han samlede ind til julens glæde, men der er jo længe til. Så mon ikke de sagtens finder en ny inden da. (Måske Britta Rasmussen ku træde til i en overgangsperiode. Synger næsten som en lærke. Hun syntes det var morsomt til Kaj Eriks store fest at give ham vanilleKRANTZE). Det var sjovt, men ikke SÅ sjovt. )
  13. Hvordan mon det gik ved Anders Juhls Arenamodernisme-phd-forsvar forleden; har intet hørt endnu?
  14. Nå, traileren skal afleveres NU.

2 kommentarer: