mandag den 12. marts 2012

Romanens indledninger. Tænkte først på layout, så på frisurer i pressen. Og så ellers i gang.

1.      
2.    1. Hun lå og skvulpede. På den måde dér, der vel skulle få mig hen til den lille fru. Men i den tilstand ville hun aldrig A-L-D-R-I-G kunne nå posthuset.  
3.    2..Jeg ka se Deres kraftige mavesår. Jeg ønsker De tildækker nu. Jeg sagde: NU.
4.       3.  Egernstøvler vænner jeg mig aldrig til. Jeg får en ubændig trang til både at kramme og kvæle. Kampen kørte videre og videre inden i mig. Jeg vandt. Jeg kvalte støvlerne. Jeg troede det var et dyr.   
6.       4. Jeg vil gerne se på et lavement. Det skal ikke pakkes ind. Det skal bruges nu, i dette selvsamme øjeblik.
7.       5. Evald J. mindede for meget om det noget en bager engang ku ha tabt.
      6. Som læge følte jeg mig flov over at skulle tømme tubaen for vand. Foran et fyldt stadion. 
8.       7. Jeg føler mig så risikofyldt, men nye skikke vil ændre hele grundlaget. Hvad koks var for familien, er cinders for mig nu. Skramlende som ferskvandsperler. Navnet var cinders. Lokoføreren er bagud på points overhovedet inden han er plads. Men på plads, det skal han saftsusemig komme. Så kaldte søen. Yes.
9.       8. Min børneopsparing slog familien ud. I protest rullede jeg mine sessionspapirer sammen til én lang pølse som jeg straks antændte. Vreden skyllede igennem mig. Men ikke nok til en gang værthusvold. 
10.   9. Jack O’Nockie gravede sin bedstemor op i raseri med sine bare hænder og råbte hende direkte ind i øret: Nu holder du.  
11.    10. Gider høn at rive mig min lyseblå   portemonnai op af mine lyseblå fællesbukser. Mao. Onkel Ho. Onkel Villy. Og hilsen til den tapre general O'Neal på kontoret i Kabul.-
13.    11.Jeg skal nok selv blande kortene vi spiller. Jeg bander ligeledes det der skal bandes her i mit hjem. Og Jeg stikker selv de lussinger, der skal stikkes.  Og hvis nogen lige pludselig skal køve  Pallis Tivoli, så er det vist mig.
14.    12. Jeg bød hende en pastil. Og da jeg skulle af ved næste station, gik jeg rundt i kupeerne og sagde farvel, tog afsked, trykkede hver enkelt i hånden og ønskede god rejse. Det tog sin tid. 189 passagerer foruden kvinder og børn. Og jeg måtte derfor køre et par ekstra stationer med. (Frygtede min timebillet løb ud).
15.    13 Ethvert spejlbillede er en tragedie, Jimmy. Sådan er det.
16.    14. Blev træt, træt, træt af grevinden. Hver aften hendes idelige perverse  vagtelæg. Og så var spillet i gang. Jeg skulle vende skallerne og få hende til at tro at ægget, jeg lige havde fortæret, var nyt. Og så række hende det med et stille værsgo. Hver aften. Hver aften som i hver eneste aften.   
17.    15.Min mund skreg mere og mere efter sild.  Det var og blev og er en form for alkoholisme. Uhelbredelig. De ved. Som når den hånd der mistedes, erstattedes af Den enarmede tyveknægts greb. 
18.    16.Hvorfor sku jeg anlægge en ny religion. Tiden er til udestuer og De ved nok.  
19.     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar