lørdag den 31. marts 2012

Brev 15, husomdelt



Husomdelt seddel i Pildstrup kirkeby:

 Jeg er da udmærket klar over at de navne I har brugt nu gennem de sidste 25 år, og jeg har ikke reageret før nu. Nok er nok. Men det er derfor det er ulideligt at sidde fast i dette landsbyhul en dag længere. Jeg tror da heller ikke  selv I ville sætte pris på at hedde det som I selv hedder uden i måske ved det: vel Kontrollars, Den lille kokvover, Springerknoppen, Svinedrengen, Put, Gokke, der lugter så metallisk, og det gør bror Gøj i øvrigt også, Hvad med Dys-Harry, SkraldeEvald, Bøf-Hans, Pot-jens, Pishus, Ænæus-ib Fessor 1,2,3 og 4.  Kræn Mulepose eller mulepurs, Sigurd Tyk, Ole med dytten, Knalde-ib, Punker-Ib, Benny Damesjov. Hvis ikke Benny damehat, Mercedes, Den lange med Oddset og tillægstal, Laksemund, Pjokrøv, lille og store, Barberskum, Dengse, Flovmand, Prutkarl, Den skiderøv til Vindtør, Spand-lort-i-hovedet, Den blege neger, Præsten uden låg, Hans kone, der ejer hele byen og synger salmer højere end Vorherre selv, Rødbederne, deres rødbedehårede børn og rødbedehund.  Og Charmekluden. Koksspanden. Brillknold. Troldepuds, Klunkehans, Makrellen. Von der Smat. Sildeben. Kongen af det gyldne Lokum, Guld i mund,  Biskoppen, Onsdagslotto
Var det ikke den, der faldt i færgehavnen, fordi Smalle absolut skulle skubbe til Faster Dolles.
Nu vi er i gang, skulle vi så ikke lige tage fat i Trutmund. Kæmnerkællingen, SmedeBent, Bænkpresseren, Bagsmækkeren, Fjotulrik, ja flot Ulrik, Knæet, Tomaten, Smørekanden,
Cyklen, Den lille ringklokke, Skalde-Valde, 111, Klemme, Sovs og kartøfler, Agurken, Ansjos, og Posten , hvorfor hedder han for resten ikke noget den underfrankerede abe. AstmaPreben, Basker, Knolden, Mozartkuglen, KogeÅge, Minkfarmen, SmukkeErik, Skæve Thorvald, Frederik Lige-Ende, Snotty, Vandrepokalen med de store ører. Og så Grydelåget. Og det er det jeg ikke gider mere. Stop det nu.  Jeg hedder mit navn, og I ved godt hvad det er.

Jeg lægger brevet her hvor jeg døbt og tager Vorherre til vidne på det.   …………..  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar