søndag den 25. marts 2012

Brev 9, fra Jens 4.b



Kære mormor, hvor var jeg dog glad for at være nede ved jer i vinterferien.
Jeg sidder og småfryser, for radiatoren i min værelse vil jeg ikke
have skruet op for, nå det kan jeg ikke lige forklare rigtig. Men jeg har
tænkt på noget. Om Asger er min rigtige onkel, nej, det ved jeg selvfølgelig
godt han er. Men han er så irriterende mange gange og har narret mig, selvom
han er tolv år ældre end mig, altså næsten voksen. Så er det alså for ringe,
at ham og Ole Bull sidste år sagde, at jeg skulle hente badetøj da vi var
nede  ved stranden, når der var is på vandet, sådan sagde morfar sagde også.
Og de var løbet væk, da jeg ville finde dem. Jeg havde endda slæbt sten ned
ad skrænten til det minihus, Asger byggede neden for
fyret. Han har spyttet i min mad engang, hvor I ikke så det. Fordi jeg havde
hentet noget vand til ham, der var lunken og slet ikke koldt, sagde han. Jeg
vil ikke sige det til far, for så tror jeg, han bliver gal på Asger. Jeg tror ikke
jeg sender brevet, men jeg har det bare til at ligge.  

Kærlig hilsen
 Jens Johansen 4.b

Ingen kommentarer:

Send en kommentar