fredag den 31. maj 2013

f-digt, 31.maj 13



elektroder hovedet buddhist munk

Politisk canto



Der var lidt penge i det. Forsøget ville afkorte livet med ti
 år i den
sidste ende og så tilsvarende forsøde perioden nu
 med det samme.

Der skulle indopereres fem elektroder,
som ville have forbindelse direkte til statsministeriet, og
en dominovirkning skulle så måles ved, at jeg hver morgen
ville få et stød fra centralt hold og et enkelt spørgsmål, der
så ville blive gentaget hver morgen på samme tidspunkt
hver dag:

Hvad nu hvis det kun er de andre, der får
glæde af resultatet, vil du så fortsætte forsøget?

Skal vi afkorte forsøget, så du evt føler dig helt alene?

Du kan aftale ny aflønning eller få fjernet en ledning, hvis
du føler dig utryg.

Jeg svarede hver gang det samme: så hellere en ledning mere.

Testen viste hurtigt, at jeg ønskede dominoeffekten, fordi den
havde dominoeffekt.

Nogle dage ventede jeg  på opkaldet, men
hver gang var det mit eget ur, der gik forkert, eller
utålmodigheden fik mig til at sætte skub i reflekserne
lidt for tidligt, mere og mere accelerede det.
Så til sidst
måtte vi aftale ny tid, altså de ville kalde op ti minutter tid-
ligere og tidligere.

 Jeg blev afhængig af denne kontakt.

Og derved var jeg en succes uden egentlig at tænke over det.
For accelerationen var netop det, man havde forudset.
Det var jo det, jeg fik min løn for.    

2 kommentarer:

  1. du er i sandhed din egen uden at være din.

    SvarSlet
  2. vi er jo nok sådan cirka hver vores, poul

    kh knud

    SvarSlet