torsdag den 9. maj 2013

Digt/typebestemmelse

De givne omstændigheder:
Kampen for den frie tanke er
også kampen for  tvivlrådigheden Kampen for modifikationerne 
De psykiatriske formler 
vis-a vis

Hvilket meget let kan blive til at Manden hader alt levende, dyr, hunde,
hundekirkegårde, bidsler og dækken. Som følte han sig truet af
alt der bevægede sig.
Det forholder sig faktisk lige omvendt, af kærlighed
og respekt for alle disse skabninge.

Nogen står og pisser på mine sko:

Er du ved at typebestemme mig?
La mig hjælpe til:
Du direktør, mig
klaskemand.

han står som en anden kristusfigur med armene ud til siderne
og fortæller hvordan det hele hænger sammen..

Han Ægypten, mig folkemasser,
 
I morgen køber jeg hele ørknen.

Det er ikke tæppet, men dit pis der lugter.
 
Den elskede jomfru, hun sidder rundt om i træerne og er ikke til at få øje på. 
Hver anden er i ærmet på de andre.  Hver tredje er sniper.
Hver fjerde lader sig udveksle.
Tilsyneladende.

4 kommentarer:

  1. Kan man kommentere et digt? Måske! Værd at overveje sammenhængen i det sammenhængsløse....

    SvarSlet
  2. det gør så ondt på mig, det her digt: al den hud jeg genkender - som remme af min egen, bl.a.
    kh L

    SvarSlet