fredag den 1. marts 2013

Fredagens digt LUKSUS 1.marts 13

snare til at fange dyr med

Digt om Luksus


0 0
0

Det er en luksus for mig
At grave og grave
Det at lægge fælder ud og snore med gode stykker,
Der dingler frit og uskyldsrent
Der skal kunne sikre forbindelsen
til omverdenen ligegyldigt hvad der sker
bag hækken går fra fingerspidserne gennem jorden til kineserne og videre
Og til dig der samler det her op. En anden, nej, alle sætningsrækker er
Forbundet,
fæstet til
Dit ærme, som
Flagrer så det næsten er umuligt
At hvis I ikke kan finde stedet, så bliv ved
Byg et skib
Sæt sejlene
Når der kommer vind, brug
Mit navn, eller en øde ø.
Mit rygte ud over vandene
Og hilsner til alle skibbrudne
Og hvem har sendt dig?
Mine
Tæer skal sikre mig
Forankringen til alle de ting jeg så, men ikke forstod fuldt ud
- See more at: http://www.denfri.dk/2013/03/digt-om-luksus/#more-29116

Ingen kommentarer:

Send en kommentar