mandag den 18. marts 2013

Digt Fejl 2 styks


 
I

Der skal ikke være den ting,

Der kommer på tværs, fordi FEJL

 

Alt kommer på tværs    se der nu er:

Han der og vi er der

 

Men jeg ville være ikke her                        men dér

Der skal være andre ting der skal være

 

Helt andre .  FEJL:  Og på bordet 
 

Huller hvor vi  plejer at have hænder og hvor vi plejer

At rejse ud og hvor vi

FEJL
 

Jeg er parat til,                           hvis

bare en time, De giver mig ikke en time
 

De siger et minut og de siger

At det allerede er gået

Det hul dér: er min arm og fingre  altid 

og på et andet tidspukt



II


 

og jeg ville

 

ikke have vidst før nu.

 

 Vi glider i de dér

sekvenser    uordnede.

Men det er

på det efterfølgende, som kun efterlader en lysere firkant

Hvor hvem som helst

kurtiserede

etellerandet,  jeg aldrig, gentager aldrig har

set før

 

Og så sku du se alle de steder som af

 

 

Småstøv, der kan udpege en lineal,

 

der netop må være blevet taget op

Ingen kommentarer:

Send en kommentar