mandag den 24. juni 2013

slovensk print af bloggermand

Fra den slovenske offentlighed...bliver man svinet til, bliver man strøget langs hårrødderne
Jeg er lidt rusten i henseende til bosnisk. Artiklen er nemlig ikke affattet på slovensk

skrevet af Hakija Karic

uddrag



KAKO SAM SE POMIRIO SA SLOVENIJOM... /f/
E-mail Ispis PDF
slovenija-srce-nZadnja tri desetljeća put sudbine me navodio da prolazim kroz Sloveniju, da li dok sam putovao s roditeljima u državu njihovog privremenog boravka(Njemačka), ili nakon toga kada sam se odvažio da sam kročim kroz život – Sloveniju nisam mogao zaobići, jer nisam imao izbora!!

Piše: Hakija KARIĆ

Tada nisam imao averziju prema nekad našoj najzapadnijoj republici, čak šta više, Slovenija mi je dugi niz godina „bila u modi“ prvenstveno zbog sportskih legendi: Zdovca, Roka Petroviča, Bojana Križaja, Srećka Kataneca i drugih. Na drugoj strani moj dragi amidža Atif i njegova familija već 30-ak godina žive u Velenju tako da sam povezanost sa Slovenijom doživljavo drugačije od ostalih.
....................................................


 Baš taj moj prvi susret i boravak u Makedoniji 2007. godine, na „Danima Naima Frasherija“ u Tetovu, pamtim po izuzetno dobroj pjesničkoj postavi iz mnogih zemalja – Danska, Njemačka, USA, Mađarska, Rumunija, Ukrajina, itd. kao i iz svih zemalja bivše nam zajedničke države, pa samim tim i iz Slovenije. Tada upoznajem Iztoka Osojnika i kad mi je prilikom upoznavanja rekao da je iz Slovenije, bilo mi je prilično neprijatno, ali tek se poslije ispostavilo da je Iztok, odličan pjesnik i esejist, netipičan Slovenac, zapravo nije onakav kakvi su do tada njegovi sunarodnjaci bili u mojim očima. Družili smo se nekoliko dana, vodili duge i plodne razgovore – sa nama je počesto bio i dragi kolega iz Hrvatske, Dražen Katunarić, te sjajan pjesnik i konceptualni umjetnik Knud Steffen Nielsen iz Danske. Iztok je samostalni umjetnik i filozof, slikar, prevoditelj, alpinist. Napisao je i objavio dvadestak knjiga. Njegove pjesme i eseji su prevedeni na mnoge strane jezike i za svoja djela je dobio nekoliko prestižnih nagrada, kako u Sloveniji tako i vani. Ako se ne varam jedno vrijeme je bio i direktor ugledne Međunarodne literarne manifestacije „Vilenica“.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar