torsdag den 21. februar 2013

digt 84


 
 
 
Repræsentation, on behalf of me


1.     De kender det, min Herre, de ligger i badekarret med 37 grader varmt vand. De selv har osse 37 og fornemmelse af at svæve eller i det mindste at mærke kroppen forsvinde. Og først når vandet igen afkøles, vender organer og lemmer tilbage. Man mister sig selv hver gang, men så melder verden sig så lykkeligt eller ulykkeligt, og man stiger op.

2. Jeg deler ikke smerten med dig. Det skal du vide. Jeg går rundt alene med dig og enhver. Dig og enhver er ikke det samme. Det skal du vide.

3. Jeg plejer at foretage de samme rituelle bevægelser igen og igen. Som havde jeg set det hos andre. Overholder kødannelsen, som det står i regulativet.
 
 Slår op under conduct, hvor der står at hunderacen i år er (ca) Breson Frisee, og så er det jo nok sådan. "Plejer" er et led i sammenhængskræften står der i mine tanker.

Jeg forsøger at opnå samme temperatur som tingene og som du min ven. Du meddeler mig, at det ville være bedst at du lyttede lidt mere til andre; mener du almenvellet, og hvad har vi. Jeg kan ikke få kropstemperaturen op til det niveau, hvor jeg forstår, tror jeg forstår, men rationelt er det vel. Hækken skal klippes inden sankt hans. Og jeg ser i kalenderen, det er d.23 nu.
Og dertil hører en hækkesaks, et åbent sind, en lyst til ikke at skave sig. Min nabo er min nabo er min nabohjælp. Se den gule etiket på dørstolpen.

4. Jeg ved at selvmordet findes som et tilbud. God dag, jeg vil gerne se på et selvmord. Men sådan står det ikke fremstillet nogetsteds. God dag, Har De noget nyt i tabuer. Noget med ikke at spise samme race, som man selv tilhører. Ikke noget kanibali. Madam høne, spis ej en anden Madam Høne.  En ko står opstaldet med alm reb. Der er kun en og så dens kalv. Den producerer ca 16 l mælk om dagen. Kalven får den ene liter. Og resten fodres tilbage i koen, den glade giver.
 Hvad er der galt, Søstersøn. Recycling. Men det gør man bare ikke. Velsagtens. Man må ikke spise mennesker heller. Læste om lemlæstelser i Vestafrika. Det tabu snakker man om at opnormere, men ikke helt op på kannibaliniveau. Hvad er risikoen. Lemmerne skal naturligvis bortskaffes reglementeret.
Incestforbuddet går tilbage til empirisk risikoforskning om deformiteter.

5. Hvis mit legeme var identisk med dit.Kropstemperaturerne og smerten ville følge de samme isotermer. Nej nok ikke.
Kloning sat i system ville kunne øge empatien.
Hvordan mødes menneskeheden på en mere substantiel måde, med de mange ferieformer og solcremer og brødtyper.
Jeg forglemmer mig, når jeg er opslugt.

Så er det altså svært at bemærke at nogle står op i køretøjet,
og det er svært alligevel at se global opvarmning. Den ved bedst for mig.
Men jeg kan alligevel ikke røre mig i den tekst. Vi er ikke i den. 

6. Jeg mødtes i går i min egen alder. Med min egen alder.

7.  Elpærer er i dag religiøse. Men de er en flok hedninge efter min bedste mening. De intimiderer mig. Indsamlinger intimiderer mig. Plejer og burde og vær fremkommelig og fremsig en mening, -der godt nok skal afstemmes med alm meningsdannelse. Nja, det er nu osse godt nok.

8.  Disse værelser og lofter repræsenterer sandheden. En slags kirkes mursten som overhældes usynligt med usynligt helligt vand, der er usynligt. Nej, jeg bemærker dryp på huden.
Det usynlige kan man godt mærke. Man kan mærke en besparelse på huden. En besparelse kan opnå samme gradtal som det stykke hud, det rammer. 

(.......)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar