torsdag den 23. september 2021

billeder

 


Kære Knud

Nu er der igen bud efter at anvende et af dine malerer i i filmregi. Vi
har nemlig lige haft besøg af en rekvisitør, som ønsker at låne et af
dine malerier - denne gang til en tv-serie til DR (Borgen).

Vi vil derfor for god ordens skyld høre, om du er indforstået med, at vi
også videreformidler dit værk til det formål.
Som før vil du heller vi  ikke blive krediteret for dette, og heller ikke
få royalty. Malerierne vil være del af kulisse og således ikke være en
del af fortællingen.

Selvom kunstneren ikke bliver krediteret på selve tvserien, vil det dog
være sådan, at rekvisitøren ved, hvor de brugte værker kommer fra og vil
kunne oplyse kunsterens navn og værkets proveniens ved forespørgsel.

Vi håber, at du vil give dem og os accept til at bruge billedet, da
rekvisitøren skal bruge billederne lige om lidt.

Kh  
Kunstbiblioteket

1 kommentar:

  1. Minder mig lidt om da jeg blev spurgt, om jeg ville male et større maleri til en, som en uges tid efter forslaget fortalte mig, at hun, hjertens gerne sagde hendes blik, ville betale mig for de materialer, jeg skulle bruge, så jeg "ikke havde nogen udgifter". "Ih, tak".

    SvarSlet