onsdag den 13. december 2017

Digt for renselse af sjæls-bliven-ren om Gud vil. 2. og 3.del (1.til overvejelse)



Renselsesdigt

3. 
Ødelægger, Rahab, Lucifer, og alt der aldrig nogensinde var faldet ud
af din hals som den mindste snuske-engel. Schurrende Molko-skij, så help mich Gott.
Eller måske Mir.
Mein Gott, Sabaktani, eloe, eloe, lama,  og Eli, havde endda alle
bjælder som øjne, men ikke kærlighed. Hvorfor har jeg i dette sekund 
forladt alle disse sakrale spirituelle Sachen: Empatien, Sympatien, Passionen
i den godes Adams tjeneste for det halve menneskes skyld, hold nu kæft
med det der hele menneske.  De hænger på de små blå søm, vi sku ha haft brugt
til børnenes julegaver, dikke dikke og lamse og her står jeg, Lige dér.


2.
mig på mig dig, vi to, dig, mig som intet ellers ville hævne,
til salg for
stanglakrids, når bare hånden blir strakt en smule frem. Da du pissede

 som var det barnet, mig jeg, jeg tilgav hvasomhelst.  

 og Mein Lieberkind,dig 

som i en vase, Åh se blomsterne visne,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar