lørdag den 26. september 2015

Bad von Kugeln om at skrive noget til min snart kommende bog.. Og jeg tilstod at jeg nu vil give den svinsk meget ståhej her i lokaliteten.




Kære ven.

Jeg kunne lige så godt sende dig dether billede af en ko

1)

2) Ok Jeg tager et træ istedet.

Man siger at en granat ikke slår nede samme sted igen. Det kan den sagtens. Du skal bare ikke spille på det. Hvis du slår en sekser og derpå siger, at du vil slå 70 i træk, så er du gal. Tror du ikke på en styring? Tror du ikke på en Gud, der ordner det bedste for dig. Og er det ellers et tegn på, at du er en tvivler eller en hedning.

Jeg tror ikke på en styring. Jeg tror på, at sproget ligger der og er en del af mig og en del af verden.  Det er den motor, slut.

Jeg kom til at stå at betragte et ret stort træ i formiddags.

Og jeg når ikke træet direkte, Jeg tror, at træet er en del af mit sprog, det er en del af min bevidsthed, og kanalen hedder  sansning. I første omgang eller i anden eller tredje.
Sanserne. 
 Jeg prøver at projicere træet frem til en nøgenhed. I am a reader. Går det? Går det for mig?

Det kan jeg ikke. Jeg lander i de tegninger jeg gjorde efter i den bog med tegninger, bl.a. af træer, tegnet af Michelangelo. Jeg var 10 år. Jeg elskede at tegne, troede jeg kom tættere på træet.
Det kan godt være at jeg kan slå 120 seksere. Men endnu mere mirakuløst, at kaffen står på sin plads, solen er deroppe og skyen er der. 

nr 4.  er en realitet i samme betydning som træet er, se under billedet


ps



Den dag Bellmer fandt ventilen, netop den dag, hans egen selvgroede go-nat-ikke-helt-derude-men-dog, Og det var ikke alm udrykning, da var det samme sted i den grad et nyt. I den grad. Som kuglelyn på dåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar