tirsdag den 2. april 2013

digtkladde 98


 


Et sted står der: hvis jeg


afslørede så meget som et


 


komma. Ordene indeholdt de fleste af de


 


fælder, jeg har lagt ud. Linjen er et stykke kød allerede nu. Cosí.


 


 

I det efterladte


papir står der selvfølgelig ikke det, men

 

 

jeg ville sige noget om viljen bag, tilforladelig fx naturens kraft,

selv for en spurv. At kunne nævne signaturen, tonen

 

som et vingeslag viser 

står jeg her omme bag olieret og pulsen
   
stempler. 

 

Resten skal til gengæld    til gengæld ikke berøres nu.

Og lad vær med dine gætterier om hvad der egentligt skete.

 

 

 

Det er til ingen verdens nytte.

 

Mine drømme overdrev jeg altid.

 

Min beholdning af kærlighedsbreve var også løgn.

 

Når jeg sagde, at jeg havde ondt i leddene, troede jeg, at

 

jeg allerede var død. (jvf det sidste papir).

 

1.Testamentet ligner en undvigelse. (/note til memo)

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar