fredag den 8. februar 2013

Drøm7 Fredagstekst på denfri.dk

Pia i skole

Pia K, drøm


10 0
0

Jeg drømte så mange ting som mindre især. En af de første var af gips, kunne man sige. En anden var
af cement og jeg landede vupti på havsens bund. Så begyndte jeg at gå i skole. Og min bedste veninde
hed Pia, og man kunne altid regne med hende. En dag sagde hun, at hun kunne tænke sig
at bytte det billede af en fisker og hans fiskedræt, jeg havde, med et af Jesus og hans disciple.
Men jeg ville ikke af med det. Så kan du gå med mig i søndagskole og få et gratis. Det gjorde hun.
Og alligevel gav jeg hende mit fiskerbillede. Det viser noget om vores venskab. Men så ville hun
ikke have det alligevel. Og det skal venskab kunne holde til. En anden gang, faktisk lidt længere henne
i samme drøm, drømte jeg at vi havde byttet venindering af ægte guld. Og det var rigtig nok.
Jeg plejede at stemme det samme som min far til valget, men nu stemte jeg på min veninde i stedet.
Ellers er det jo ikke rigtigt venskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar