torsdag den 20. september 2012

Der er forskellige personer, der skal præsenteres og deres relationer skal tydeliggøres. Lad mig så tage knægten her, som er anbragt i pleje og som skriver breve til mig. Det er det eneste jeg ved pt eller kan redegøre for lige nu. Det kræver et svar, som tager hensyn til drengens konsistens.l

Ja. Der var bøvl m kommune over det sted vi boed. Og der kom Knud ind i billdt som tilsynsman eller væve. Fo sårn kan man da bar ikk bo og slet iokke et barn, men spurte di mig? nej, det gjord de ikk. Øverst er billdet af min egn privat ingang hvor jeg selv had bestemmels ovr hvornår jeg gik ind og ud spom jeg had lyst og fik oss besøg gennme den ingang af bl.a de mange dyr i skovn som var mine ven. God gamle Krage som kom mmed bær og fotalte mig alt om sammenhængne mellme de dyr som bliv spist og dme som spis de andre. Det forstå de sig ikk på ind på kommunen. Det med balanse. Og rispekt, for seføli spurgtee ræven først om den måtte spis den lil hare. den var klar til at gå vider i det store univers-. som er så stort så næsnt inge meneskehjerne kan forstå det. Og ihverfald ikke nogen kommunhjern. FOr de fjerned miog og satte Knud til at holde øj med Onkle og hvor mnagr bajer han drik og om han fik lavet nogte. eller det bare var divanesern hele dagne. Sådn var det nogn gang med onkle men man skal foståels for at hans hænder var skrut anderleds. og mere tøstig end andr måske. ALt det med at lave dom over de andr. Jeg gide ikke. OG det er ovealt. S bare bamse og Kylling spom man viser for små børn. Jeg fatte det ikke, AT man kan være sådn overfor et andt mennesk selvom det er en kylling. Skla vi lære det fra barnsben, at mna skal ræbe og skrig af andre at de er fokert. Det er komminen der har lavet Bamse og Kulling, jeg er sikker,. JEg savne Onkle han er god nok,. skl bare hvile sig lidt mer end andr.


Er måske af mistroisk natur, men jeg tror ikke det er skrevet af dig, min ven. Der er nogen voksne, der driver gæk med både dig og mig. Hold bedre øje i fremtiden, Wolleknægt. Lad ikke tilsyneladende voksne ha dig til bedste. (Og wolle, dette fine udtryk har intet at gøre med at du skal klæ dig ud som en gammel bedste. Det betyder bare, at nogen vil gøre nar med dig og med mig). Men rank du din ryg og fortsæt med at være en rask dreng, der har problemer godt nok og derfor har kommunen bedt mig om at holde øje med dig og Onkel. For at I kan blive hele og gode mennesker. Og kommunen sagde at de mente, at jeg kunne gøre et godt job. Hils Lars Bo og Onkel Kaj og Lars Bos herlige lillebror, som havde en svær barndom, men det har han vendt til styrke og er blevet en helstøbt natur. Håber stadig han vil gå præstevejen.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar