søndag den 20. maj 2012

Brev 40 (brevkort) fra London


 brev 40
REJSE-kort FRA LONDON (MD TUSSAUD’S)



At der skulle ske to usædvanligheder efter først at have stået på række og kø foran Madame Tussauds i London var mere end jeg forventede på denne ligegyldige onsdag i 97 eller 98. Den ene stilfærdig i ordets egentligste betydning. Den anden alarm og gewalt lige så bogstaveligt. Var knapt og langt om længe kommet ind, før jeg blev stillet op ved siden af Crocodile Dundee i papmache eller hvad nu grundsubstansen var, måske voks, når nu navnet lissom tilsiger det. Velan, der var tale om et foto der sku tages og som så bagefter sku købes ved udgangen. 
Lidt efter, efter lidt rundtur i forsamlingen af voks og tilskuere – hvad var hvad, så satte jeg mig lidt ned på en bænk  i salen med bl.a. kongefamilie (den danske også) og havde set
en indisk familie gå rundt. Det ser jeg svagt døsigt. Havde set.
Jeg lukker øjnene et sekund lidt mere i.
Og lidt efter rører en mig i ansigtet, og kniber mig lidt i øret. Jeg bevæger mig en smule. Og den indiske mor forskrækkes ganske. Nærmest hopper som en krop til vejrs, hele familien. Sunder sig.

Og hun siger undskyld. I den grad fra hjertet.
Og jeg er lige ved at sige, at jeg syntes, det var min fejl.

........jeg ringer lige i aften, så fortæller jeg det andet

k

Ingen kommentarer:

Send en kommentar