torsdag den 2. juli 2015

Søren Fauth oversætter som så ofte før Thomas Bernhard





I dag udkommer Thomas Bernhards sidste autobiografiske roman 'Et barn' i Søren R. Fauths oversættelse på SISYFOS. Hermed er alle fem romaner i Bernhards pentalogi tilgængelige på dansk.
"I ly af eftermiddagsmennesketomheden i en selvbevidst provinsby kørte jeg i en alder af otte år neden for vores lejlighed på Taubenmarkt i Traunstein min første runde på min formynders Steyr-militærcykel – min formynder som på dette tidspunkt var rykket ind i Polen og nu var i færd med at marchere med den tyske hær ind i Rusland. Efter at have fået smag for denne disciplin, der for mig var fuldkommen ny, varede det ikke længe før jeg forlod Taubenmarkt og cyklede gennem Schaumburgerstraße ud på Stadtplatz hvor jeg efter to eller tre runder omkring kirken traf det der nogle timer senere skulle vise sig at være en skæbnesvanger beslutning, nemlig at køre med denne cykel, som jeg bildte mig ind allerede at beherske perfekt, til Salzburg."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar