tirsdag den 17. april 2012

Brev 27, Vrede.



Kære N, Samsø.
Du skal vide, at jeg kommer ikke alene, næste gang jeg kommer for at få
kassen afstemt. Du snød mig tre gange. Og der står 25000,- der er
mine. Din salgsgaranti og dermed forbundne gebyrpenge på 1500,- plus de to
billeder a 8000,-du beholdt samt de to, du returnerede med modtager
betaler-- mod reglerne dobbelt. I to år skulle "din sømand" komme fra
Tyskland, og han ville købe. Hold da kæft, hvor du forsøgte dig med skrivebordspoesi,
når jeg ringede om hvad meningen egentlig lige var. Da han ikke kom - og
jeg har jo ikke noget med salgsgaranti, og til hvem du ville afhænde at
gøre; om du så gravede din bedstemor op og solgte til hende, fint nok for
mig-. Dine trusler om, at din onkel var politiadvokat V. Nissen havde
ikke rigtig virkning på mig. Det var ligesom ikke mig, der havde brug for
sagfører. Nu er det sådan, at hele familien/fætre og kusiner og Co skal
mødes på Samsø Kr. Himmelfartsdag this year. Og udflugten efter maden
bliver til dit gevaldige galleri. Er du ikke selv hjemme, skal vi nok få
lukket op selv. Er du hjemme, skal du skynde dig at sætte vand over til
lidt af hvert. Vi drikker ikke kaffe. Tænk ikke på det. Tænk på din butik.
For vi skal se kunst og hvad deraf følger. Vi skal se pengeører. Og vi skal
se det hurtigt, da vi tager kaffen hjemme på basen. Håber, der er god
plads, vi fylder ret meget. Og så tag den forede kyse på, for der skal
noget til at holde sammen på tankerne, der allerede farer rundt i dig.
Brevet læser vi lige op en gang til for dig ved ankomsten, da jeg holder så meget af
oplæsning live, så kan man meget bedre leve sig ind i de gode ord.

Kurt
Strøm Nielsen.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingen kommentarer:

Send en kommentar