søndag den 6. november 2011

Dyrebogen. Much ado about nothing. Tragtkat.







Ja, så stiller Kaj Erik her før jeg har fået min eftermiddags. Jeg har tilsynspligt med manden-. Og han stiller så knallert og dyr og rejst hår. Jow, han havde da lige været til frisør i Viborg. 
Mon ikke frisuren var sat op? Jow, det var den.
Men jeg ved godt, at når kommunen har betalt,  så skal man have noget for pengene. Noget med først at kikke annoncerne i Purhus Sognsavisen, og hvis der så står noget om kaffe på kande under damefrisør, så er det man skal have. 
Han fortæller så at katten her havde sat sig op i den blå plastkasse på knallerten. "Havde fået ejerskab."
Hold nu kæft, Kaj.
Og K forestillede sig så, at han kunne sælge dyret til mig. Men jeg har nu dyr nok. (I fryseren).
Jamen det er den sjældne tragtkat. Han prøver altid at lave lidt morsomme streger med mig, og så er meningen at jeg skal sige noget vrøvl tilbage. Men jeg vidste ikke lige hvad jeg sku hitte på, og som samtidigt ku matche den ro jeg elsker så højt.  Tragten var en rigtig frøkenhat, som den såmænd bare havde taget omvendt på.  Vorherre bevar os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar