mandag den 14. februar 2011

Dagbogsblad, tilfældig dag, ku være i går.

Man fløj uden om sommeren, de elskte is- og tøbilleder, der gennede en ud og så ind. Ja, Jo fåret tog pels  på for linsens skyld eller hvad ved jeg.
 Under oplæsningen, altså.... men under oplæsningen nævnte man/jeg det fine digt der lige havde været, mandens navn og ønskede
ham tak for hans fine tekst. Der var vist tale om besudling, hvad jeg så ikke lige vidste. Fra mine linjer til hans, valutarisk. Sådan så det ud. Positionering og haneben. Fint i biologien. Sikkert fint. Kan være stabiliserende for en rolig dag. Var det biologisk. Lidt himmelfalden, begge. Han burde i det mindste.
Hr Kieruld eller Boosey, husker det ikke. Man, man ville ham intet ondt. Sangen handlede om overskårne linjer og kommunikation, der oftest umuliggøres af det ilanddrevne, det afrevne ”og det har vi ikke aftalt” og sikkert en stor beskidt trane med hovedet nede i vandet.
At finde sted. Som et æsel finder sted. I min næste tekst er æslet konge. Tranen bliver skudt. 
Man finder sted mere end det. (Rummet var fyldt og nu socialiteten og fortovet krævede sine rygere).
Nu vil jeg ikke stille skarpt på æslet, bundtet op mellem pisk og gulerod, som vi var to om dele og hvem vælger først. Jeg gør det ikke alene. Vælger du pisk, vælger jeg osse pisk. Vælger du gulerod, vælger jeg igen pisken. Begge tager tid. Begge er nogle røve. Markerer hvad?
Damen, man irettesatte for den højlydte mobilsnak i stillekupeen ejede slet ikke situationen dér, mens det foregår. Først bagefter. Og bagefter må hun gerne gå og beholde den. Ejerskabet. Hun fik sådan en verbalt en på klapkinden.
Og længe ignorerede hun det blot. Så skruede vi op for volumen. Toget nåede Slagelse. Og der hovedbanen lige
om hjørnet. Tænkte på Set ups. Længtes mod det set up der geografisk hedder Italien. Nå. Lad det nu ligge.
Situationer nogen tager retten til. Jeg forestillede mig at trække i biavlerkluns og kunne man så da ikke for pokker komme ind under fjendens linjer og ind under enhver situation med honningsmurte, lange stænger.  Jeg vil gerne eje to ud af 4 situationer, hvor og hvis min pose er i spil.
Og derfor har jeg fanget 7 fugle og bundet dem fast med snor til fuglehuset. Det er så smukt om morgenen, når jeg står op og ser naturen i vigør. De flyver og farer og har en fest.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar