torsdag den 5. april 2012

BREV 18, organdonorkort



ORGANDONATION, brev

Hej Henrik, jeg fortsætter lige hvor vi slap i telefonen….
Jeg har fået taget mig sammen til at få skrevet under på organdonorkortet. Man ku jo osse have købt en ged eller renset en kyststrækning; det er jo trods alt de fleste der gerne vil have stykke hav at kigge på og være ved, vinter eller ej. Og skulle jeg vælge mellem et fremskudt dige eller beskytte tre butsnoede frøer, så tager jeg altså digerne. Nå dette liv varer jo ikke evigt, og faktisk er genbrugstanken på et højere niveau eller lavere om du vil, mig ikke fremmed. Hellere det end bare brænde skidtet af og drysse det ud over en skov eller havet. I hvert fald ikke al den aske i vandet. Det værste det var da at læse om musikeren, der ligner en ulykke fra et plejehjem. Tænk at blive indsnuset af en søn af en rockmusiker. Ham der indtog faderen intravenøst eller gennem en fed, var det vist.Mener han var medlem af Rolling Stones.
Nu har vi ikke mange musikere i familien, men alligevel. Skulle det være for at yde respekt og blive genforenet i familien. Hvis man har tilbøjeligheder, som små kannibaler sådan cirka, så dæmp dem lidt og æd så faderens cykel i stedet eller hans festtelegrammer, hvis det ikke kan være anderledes.

 Men sådan det med respekten tror jeg nu ikke på. Mindes for resten gutten, der spændte sin døde gammelfar fast på motorcyklens bagsæde og kørte rundt og viste liget alle de gamle steder, som han sagde.
Det giver åbenbart ikke fred og points bare at blive begravet pænt og ordentlig på kirkegården mere. Nu skal der lidt mere smæk til oven i skillingen.

Da jeg havde afkrydset organkortet, kom der lidt diverse spørgsmål i hovedet. Fx mine fødder.
Dem er der ikke så meget at hente i. Slidskader og sætningsskader. Og skønhed, der ligesom har været. Men hjernen, min kongekrone, ku jeg da godt have, at den blev behandlet med varsomhed. Handel med Cære, som vi siger.  Og det sgu ikke lige meget hvem den sættes på. (jeg ser nogle rædselsscener for mig med nu VV skulle løbe med hele butikken og bevægeapparat a/s mm. Jeg får næsten lyst til et dybt skinnebensår bare ved tanken).   
Jeg mangler en rubrik til at udpinde det på. For vi snakker jo ikke blot om mine flap-ører eller hud fra ryggen. (til brandsår).  Nej skråt op med det. Skulle en hjemløs løbe med en enkelt hornhinde for bedre at kunne finde sin sovepose, så for mig ingen alarm.
Men med de større organer, lever, hjerte og den slags, de skal ikke pjattes væk. Det giver næsten sig selv.  Altså kunne der i rubrikken stå noget om hvor man ønsker sagerne hen indkomst og parti, så kunne det være lidt nemmere at få gang i organkortene
 Det kunne være interessant, om hjertet kørte videre i en ung berømt skuespillerinde, der har været med i nogle af de serier, jeg selv har fulgt med i. Førhen brugte jeg mange tanker på bare at spekulere i alt det jordiske lort, jeg har fået samlet sammen.
 Hvem skal have dit og hvem dat.  Hvem skal have den samling af dit og dat. Men det her har mere mening, ikke?  Selvom at min samling af skibsbilleder fylder nu også meget lige nu, og på en måde også mere end hvem der skal have de forskellige dele af mit luxuslegeme. Fint hvis det ku lade sig gøre at tage kontakt mellem de berørte parter, mulige kandidater.
Kurt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar