torsdag den 12. april 2012

Fredagens tekst på DENFRI.dk


KSN:

Jeg prøvede videre, De ved, de små slag ud i luften, til jeg kun havde
intet tilbage.
Det lagde jeg under puden og sov
så sødeligt. Næste dag var det væk.
Tandfeen havde været der.
Har stadig en let pine i munden. Ja, flere efterveer.
Kunne have lagt aftensolen der under puden.
Kunne have lagt
hvad som helst,
og jeg tror mere og mere det vil ske.
Slæber i den gode sags tjeneste huder, tudende brandbiler og
kosmopolitiske spilledåser og fx tre fasaner ind
og en bankbog indsvøbt i linned.
I morgen er det hele nok
svulmet op. Julemanden
kommer med sin kane, storken med frøen på tværs af næbbet.
Jeg venter et optog, og det løber ikke stille af.
Indimellem er det blevet udsat
Men jeg mener at de fleste gange så er det gået godt
Men at jeg skulle være en del af krisen
Mit regnskabsrod og jeg ved snart ikke hvad.
Det er et spørgsmål om sprog.
Jeg blev lovet altan.
Jeg lagde papirerne ind i på kaminhylden for at passe på dem.
Nu står der noget andet:
Det er udsat. Fundamentet skal sikres bedre.
Og længere nede:
Ret til ændringerne forbeholdes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar