lørdag den 14. april 2012

brev 24, brev til kommunen, socialt


KOMMUNALT BREV; DE SOCIALE MYNDIGHEDER
BREV til Verringløse kommun,
dags dato

 jeg er træt af at tilse jens Kukøres halmstak af et logi. Det må være jeres opgave at skifte aviserne i hans glughuller, om jeg så må sige. Og sundhedsplejen ku godt kom forbi med ja rentudsagt petroleum og vaskeklude, for magen til svineri og hamselv er et stort morads af lort og mog, skorpekager rentud. Prøv I at blive budt på varm mad, kærnemælks-suppe. Jow, der når man over at se om det går til levesiden. Jeg har hver dag i tretten år været forbi. Og det er selvfølig min egen skyld. Jeg kunne have holdt mig væk, men han er trods alt min svoger, men vi kan jo ikke have ham med til familiekomsammener i hans mundering mere og det er osse for hans egen skyld. Vi har da inviteret, men så bliver han jo tosset, når vi snakker om vi har noget tøj og en skjorte og noget, han må låne. Og så den fedtede hat, der ku brænde af, bare man havde et stearinlys tændt i nærheden.
Han sendte godt nok konfirmationsgaver til den store af vores. Ikke til Louises.
Det er blevet for slemt. Og så var vi ovre med tre kransekageringe om mandagen, eller var det tirsdagen lige efter, og vi snakkede om vi skulle vise nogle af sangene, men gik væk fra det igen. Det ku meget nemt være, han vil blive sur over, at han ikke var budt. Og om julen vil han helst
være sig selv. Samtidig med brevet vil vi osse godt spørge med i brevet om der kan fås noget til det vi har given og gjort i alle årne, for det har ikke været nem, når man selv har nogen af en gal ryg. Og altid har jeg stået op  om mornen og taget afsted på slagteriet og de andre steder,
man har arbejdet.

 Åge Kuk, Glansbjerggård, Vule. Telefon 976544 (hans svoger)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar