søndag den 12. juni 2011

......fra min odyssé til landets hovedstad her, hvor jeg mødte allemulige trosretninger og nationaliteter

Alle slags folk mødte jeg på min vej. Forskellige trosretninger var at se overalt i gadebilledet. Og en religiøs leder havde sat sig stille ned ved et bord for at afgive sin bestlling. Og overalt en hjertelighed og imødekommenhed over for min fotograf og mig selv.
Men min fotoseriebog om migselv - en coffetablebook, skindindbundet - ligger på det nærmeste i ruiner, da fotografen pludselig ville være selvstændig og starte sit eget firma, og hvor motiverne ikke var lige dem jeg lissom havde bestilt. Men han bestilte mig et varmt måltid og et glas tjekkisk øl, og så var alt glemt. Og vi faldt hinanden om halsen, hvilket så desværre ikke er kommet med her. (Han skiftede farve i ansigtet, i en nuance jeg aldrig havde set før, og som jeg gerne ville ha vist her. Jeg lagde ham i natostilling og gav ham fri resten af aftenen, men ikke ord kom over hans læber.)    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar