onsdag den 1. januar 2014

BOGLISTE 3 (til Søren Fauth)


BOGLISTE 3 til Søren F
 
1.       Borges Fiktioner fx, men sådan set den hele bogsamling.
2.       Den græskforplumre(n)de Paulus. Korinthierbrevene. Fantastiske.
3.       Egon Mathiesen: Aben Osvald. FORDI han viste den 3-4 årige, at sproget (en flig) var et apparat, der ku fordoble sig og forsvinde og komme til syne. Ikke bare i ironi/ konnotationer af diverse art, men osse  at det er en mysterie-leg, der blinkede med lyd.
4.       Beckett for at opføre det På-trods-show, der hedder ”Ka vi kommunikere en skid. Nix. OK, så er det vi gør.”
5.       Rosmary Waldrop….det lidt jeg har set er overbevisende
6.       Samuel Pepys og andres dagbøger for at give mulighed for indimellem at kind of  suspendere form/æstetik og læse som dokument og omvendt, sådan at forstå at der gives to læsningsevents. Men indimellem har jeg den der, kald det forsinkelse, kald det tvesind ”først menneske, så læser”. Men oftest først læser, og så læser igen. Og er uovervindeligt ..(vil folde skidtet ud senere på egen blog).
7.       Nu er jeg så muligvis totalt bortdømt af det skum, der kan lægge sig mellem øjne og tekstMadsen, fordi det er skriverfolk, jeg kender: Henrik Have, René Jean Jensen, Pia Juul, Ursula A. O., og flere andre, ja der er kø på. Titlerne er ikke det vigtige her.
8.       Noam Chomsky, fordi han fra uventet aspekt (grammatiksiden) åbner for arv/miljø-tingen.   
9.       Baggesen, jeg køber hans holdning/ poetik. Og andre, der stilmæssigt er blandingsbatterier, Kingo fx
10.    Mere eller mindre alt fra 99-hylden.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar