torsdag den 1. september 2016

Readymade.....Jeg tror ikke lige, jeg vil tale som en topchef.....Mit næb snurrer sig sammen som i krampe





--- Videresend gerne til rette vedkommende ---
Dette er overskriften i dagens Børsen, som ydermere fortæller os at med ordets magt følger en reel magt, og derfor skal danske topchefer være bedre til at tale.
Talens magt er en uudnyttet ressource i dansk erhvervsliv. Taler kan ændre verden. Martin Luther King gjorde det. "Tear down that wall", sagde Reagan, og før ham skabte Kennedy bånd med "Ich bin ein Berliner". På erhvervsscenen kunne Steve Jobs tryllebinde forsamlinger i en sådan grad, at han fik sit helt eget begreb, "reality distortion field", hvor medarbejderne troede lederen over fakta. Med ordets magt følger en reel magt. Læs mere her. 

De fleste topchefer og ledere i Danmark snyder sig selv for den magt. De har forudsætningerne, men alligevel brænder de sjældent igennem foran en forsamling. Noget af det hænger sammen med den danske facon, hvor vi tænker "hellere for lidt end for meget". Men nok så vigtigt har danske erhvervsledere ikke fokus på talens magt, og hvad den kan udrette. Det er her, ledelseskommunikation kommer ind i billedet. Ledelseskommunikation er evnen til at overbevise, nøglen til at gå fra "at præsentere et budskab" til "at opnå en handling eller holdningsændring". Autentisk ledelseskommunikation er præsentation og overbevisning i samme bevægelse - med andre ord et professionelt budskab og personlighed som er lig med profit. Læs mere her.
Kunne du tænke dig at blive inspireret til, hvordan du kan optimere dine præsentationsevner, så gå ikke glip af, når Institut for Personaleudvikling inviterer til konferencen Kreativ & Autentisk Ledelseskommunikation.
Her vil vi give dig en række kon

Ingen kommentarer:

Send en kommentar