torsdag den 12. december 2013

Kaptajnens og min Note om Det binære i Samtaler og elsewhere


Denne vandudsigt. Jeg får

pludselig en ubændig trang til at klappe. Er jeg måske med i

et tv-program?

 

 

 

Vi gør lige som hele isenkrammet der så lystent dikker i binære systemer som oksens i enten  flugt eller kamp. 1 af 2. 1 eller 2. Simple.
Der var adrenalin på drengen allerede dengang i drengetiden. Husker du viceværten på den anden side af Frejaparken.
 
Pars pro toto.
 
Men delen var lige så meget det hele.  Postbilen i dag repræsenteret af en hurtig gullig pil gennem luften op ad bakken og så væk. Pars pro. Og toto pro pars. jeg ved ikke.
 
Kitlen, farven den havde, altså viceværtens, var advarselsfarver, kun kansasbrunt….  Nu koralslangen..ikke kedeldragt..vi er et step videre..men vi glemmer ham ikke. 
 
 
rød gul sort hvid nej sådan var det ikke med ham, men vi lærte det hurtigt,  OG harlekinssnogen  ja, vi napper lige den og dens sorte, hvide, røde, gule, ringe, som i et ringspil hvor vi må tælle frem til  rigtig rækkefølge for at vide om vi skal løbe bort.  Er det det røde der skal støde op mod det hvide for at faren er drevet over og når man at tælle, hvis koralslangen,
 
Viceværten, den lange mand, kørte jo i brunt og det var umisforståeligt, Hold nu da op hvor man var væk.
Klare felter og klare valg.
Det hele, siger jeg så, kan reduceres og koges ind til terningen, der hedder boks eller bryde, var jeg lige ved at sige, men det valg var der selvfølgelig ikke.
 
 Men når hun nu taler til dig, så skal du da lige vide at halvdelen, halvdelen af hjerte, er skjult eller ikke skjult, hva ved vi...Jeg samle rpå binære tegn, jeg selv må få til at svulme op med farver, dufte og bisætninger.... eller tror hun det er sagt og det kan da enhver se med sige egne øjne, og vi er selv reduceret i udgangspunktet, i totalssignaler, ....vi siger lige rigtigt 01  11 01 00 10. fedtet kogt ind til maggiterning. Min ven siger, vi skal nu invitere naboen. Det betyder garanteret noget andet.
 Vi ska ha snakket med dem om at få fjernet deres bilvrag lige op og ned af vores indkørsel eller hva ved jeg. Og nye lamper, ikk?  betyder ikke bustur til Harzen.  Det er jeg godt klar over. Betyder det udflugter, eller at samlingen ikke er komplet. Husk fx Ricky republikanermand, guvenør vist -vi er ude i noget politisk talesignaler-der roser Obama for hjælpen mod Sandy.
 
 Sandy, orkanen, er væk og det er ikke præsidenten han snakker til. Og udsagnet handler om altmuligt andet end orkaner. Det ved vi jo godt. Han snakker med Mitt Romney, uden han er der til stede om at han selv er parat om og til den næste præsidentielle periode, sådan om 4- 8 år.
 
Så er det jeg husker, og du husker, da de amerikanske navydrenge angreb nogle nordkoreanske kanonbåde i Det sydkinesiske Hav, Så betød det ikke at der var tale om en "samtale" med Den store Leder, nej nu taler vi altså lige i den store telefon til Peking om at holde nallerne fra Sydvietnam. Det var vist under Nixon.

Fik sagt lette binære kodninger.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar