fredag den 15. juli 2016

7 punkter ud af foreløbigt 144



1. En port af 39 strålebehandlinger kan man ikke snakke mand til mand med. 

2. Dødeligt at vove sig ind i livet.

3. Fortsat god dag.

4. Man havde udhulet siderne fra 33 til 188, hvor man fandt nøglen. Men i mellemtiden havde man glemt: Hvilken nøgle til hvilken lås .  

5. Vi ved ikke mere. Og vil vi vide mere?

6.(jeg har leget togmand hele dagen),  Det passer ikke. Jeg slog græs. Det er osse løgn. Jeg sov dagen væk. 

7. Det dyriske:. Menneskers og dyr intelligens kan omtales i termer, der grunder sig på flugt eller kamp. Den slags kan muligvis måles, manøvredygtigheden i det hav. Og om testpersonen i det hele taget ønsker netop den manøvre, som den fremgår for mit øje.
Mig og fluen vurderer nærhed og størrelse på fjenden. Den og mig automatiserer koordinaterne: størrelse og afstand og beregner dernæst hvad der skal gøres. Det går godt nok stærkt. Den er binær. Lidt mere end mig

8. Man kan se bort fra viljefasthed. Men ikke altid. Og så har vi et problem.  Motiverne er skjulte.   

9. Må jeg se Deres billet.
10. De kulørte lamper var noget lægen havde ordineret, ikk?
11. Mælkesyren står mig allerede i fletninger. et rodnet, siger jeg dig, et net, et flethegn. Det holder den ene hånd i skak med den anden.

12. Hvert græsstrå tæller mere end det største sandskorn ved havet. Og omvendt. Og stjernerne på himmelbuen. Stjernerne kan godt gøre mig kulret. Der findes mange himmellegmer, der kan ses med det blotte øje, og selvom de ikke findes mere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar