mandag den 16. februar 2015

Kaptajnsnote 456






 

kapt

næsten som når man som regimentsmusiker skal dele en tuba med en i orkestret  eller allerhelst dele et par gabardinebukser med fx en bror fx i ens barndom og så man må skiftes til at gå ud og gøre det der skal til fx mad. ja fx mad. men da der kun en tallerken og en kniv og en gaffel, så må man osse skiftes om at spise. Og kun én sovepose, så må man skiftes med at sove. Gå selv videre med én svigermor og to drenge, én dame og et helt kompagni soldater, én øl, nå jeg må tilbage...  så det næste: Jeg cyklede frisk og fro langs NrÅdalen og for en
 
 
 
gangs skyld havde jeg ikke taget kamera med i lommen, klokken var jo jo efterhånden blevet  halvt mørkt. Så rejser der sig mod syd et syn for, ja for mig.....  sort sol, fantastisk en kæmpe zeppeliner af stærefugle i forskellige formationer fra sekund til sekund, som en plastpose med påmalede tusinder af sorte prikker der danner nye veldannede former som gopler i goplebevægelser på himlen.  Jeg tror jeg ku ha fanget det hvis jeg havde havde haft fotoapparatet med.
 
Blot det.

...eftermiddagen på højvangen aflyst,....

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar