søndag den 10. juni 2012

Brev 49, Trusselsbrev, ca nr 3



TRUSSELSBREV, ca ) nr 3



Kære N, Strynsø.

Du skal vide, at jeg kommer ikke alene, næste gang jeg kommer for at få

kassen afstemt. Du snød mig tre gange. Og der står 25000,- der er

mine. Din salgsgaranti og dermed forbundne gebyrpenge på 1500,- plus de to

billeder a 8000,-du beholdt samt de to, du returnerede med modtager

betaler-- mod reglerne dobbelt. I to år skulle din "sømand" komme fra

Tyskland, og som han da ville købe. Hold da kæft hvor du forsøgte dig med poesi,

når jeg ringede om hvad meningen egentlig lige var. Da han ikke kom - og

jeg har jo ikke selv noget med salgsgaranti og til hvem du ville afhænde at

gøre; om du så gravede din bedstemor op og solgte til hende, fint nok for

mig-. Dine trusler om, at din onkel var politiadvokat Nissen havde

ikke rigtig virkning på mig. Det var ligesom ikke mig, der havde brug for

sagfører. Nu er det sådan, at hele familien/fætre og kusiner og Co skal

mødes på Strynsø Kr. Himmelfartsdag this year. Og udflugten efter maden

bliver til dit gevaldige galleri. Er du ikke selv hjemme, skal vi nok få

lukket op selv. Er du hjemme, skal du skynde dig at sætte vand over til

lidt af hvert. Vi drikker ikke kaffe. Tænk ikke på det. Tænk på din butik.

For vi skal se kunst og hvad deraf følger. Vi skal se pengeører. Og vi skal

se det hurtigt, da vi tager kaffen hjemme på basen. Håber, der er god

plads, vi fylder ret meget. Og så tag den forede kyse på, for der skal

noget til at holde sammen på tankerne, der allerede farer rundt i dig.

Brevet læser jeg op for dig igen ved ankomsten, da jeg holder så meget af

oplæsning live, så kan man meget bedre leve sig ind i de gode ord.

 Kurt

Strøm Nielsen.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Ingen kommentarer:

Send en kommentar