lørdag den 7. juni 2014

Voksenlitteratur for ægte børn. Fra Livet på skinner i dagligstuen




Den 0:06 søndag den 1. juni 2014 skrev Knud Steffen Nielsen <knud.steffen@hotmail.com>:




Du knægt, 

(jeg har leget togmand hele dagen.)

//Sporskifte.//

Må jeg se Deres billet.

Der er ikke rejsehjemmel længere, vær venlig at stige af.

Den fede kælling De sidder med på skødet, er det Deres kone eller bedstemor.

 Svar ærligt.- Ikke fedte gardinet til.

 Heller ikke vinduet.

 Vi ser ikke så gerne at De spiser rullepølse, da det er en rygerkupé.

Jeg kan let se at Deres pølse ikke er røget.

Er det Deres rejsekuffert, der bjæffer,  eller har De forsøgt at medtage en hund.

Begge dele er ulovligt. En bjæffende kuffert koster i bøde  500,00 og hvis det er en hund koster det, lad mig se,  det samme. Og hvis, Gud forbyde det, der er tale om en kombination af en tavs hund og en bjæffende kuffert koster det 900,- .

(Nu holder jeg pause, men jeg skal lege togmand igen i morgen.)

En har lagt en sælhund til at sove i bagagenettet.

Det er en søløve. 

Så skal den straks billetteres.

Ja, men den må ikke vækkes  før Nyborg.

Nej men den har en sild i munden, ser jeg i dette øjeblik,  så bliver det  to billetter.


Hvis De har fødderne oppe, skal de anbringes i en håndtaske.

Ja, men der ligger allerede en fod dernede. Prøv selv at se.

Det er ikke en fod fra et menneske, men fra en kamel.
Ja, men så kender De ikke min mand.

Troede De jeg troede det var et stueorgel.

Ikke næsvis. 

.........................................................................................
mit tlfnummer, det eneste    60124213

KS, togmand


 
 
    
 
6/5/2014
 
 Photos
To: Knud Steffen Nielsen
Godt.
Man skal huske at lege, og ikke skamme sig selvom man er blevet voksen.
Men alligevel. Der skal osse være alvor i livet. Hvis alle verdens konger og præsidenter bare legede, at de kunne trykke på atombombeknapper og udskrive valg, så var vi ilde stedt. Det er noget jeg bruger meget af min tid på her på jorden. Skriver dagligt i kommentarsporene på alle de vigtigste avisers hjemmesider, at nu må pjat og fis lige forstumme for en tid, og det alvorlige øje åbnes op (det er mest det højre - venstre øje har det mere med at være overtræt og vil helst bare kigger på fine farver og former, det er osse det øje som skabt megen splid mellem kønnene, fordi det ikke kan styre sig, jeg kender det af egen erfaring, fx allerede i de store klasser i folkeskolen, hvor mit venstre øje havde fået det meste af morgenkaffen og det endte med at frk. Johansen stak mig en lussing, så jeg nu må bruge monokel, hvis jeg skal have blik for det muntre. Men det er jeg hende kun taknemmelig for). Det er selvfølgelig upopulært at være mig, for de fleste mennesker vil helst bare have det let. Men se så lige på hvor verden er på vej hen nu. Vi har brug for flere som frk. Johansen, æret være hendes minde og RIP. Her den anden dag var jeg ude at gå en tur, og overhørte to hundeejere som var kommet op at skændes, om hvis hund der var den grimmeste, og så sagde jeg til dem, at de lignede deres forbandede køtere, så kan det nok være, at alle fire kunne rejse børster og knurre, og de røg i flæsket på hinanden, og jeg lagde en lap papir med nummeret til ambulancen til dem (i virkeligheden var det nummeret til frk. klokken). men nu ved jeg ikke hvad jeg snakker om mere. Det er et travlt liv at holde balance i alle ting, og sommeren går mig på. Har skrevet til DSB og klaget over dig.
mvh Lars Bo  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar