søndag den 14. april 2013

digt 100


 

//Jeg har tre chips tilbage.//

om jeg sælger eller ej.

 

Bortsetfra det ikke er mit firma.

 

Jeg har ikke valgt dem. Er det en slags aggregat for

sjæls frelse?

 

Hvad jeg så måtte mene

er så inderligt ligegyldigt.

 

Er blot hæftet løst til

i kunden, hendes forestilling.

 

Det er smukt egentligt,

 

er hypnose. (Som)

 

en kjole er.

 

Hvis dette bliver oversat

 

Som forleden, hvor overkroppen

 

blev opfattet

 

som et verbum,

 

en position, der i al

 

almindelighed,

 

anekdotisk som psykologi.

 

Det må hellere

 

fremstå sådan.

 

Hvis jeg oversætter noget som helst,  skal det opfattes som

Forfalsket.  Og oversætter jeg ikke, står jeg

Osse til straf.  Nu oversætter jeg lige situationen i går, hvor

Alt var ordinært, regnvejret vidste heller ikke ud eller ind.   

Der var tale om en slags benådning, tror jeg.

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar