torsdag den 7. januar 2016

brev til Guffe



Søde bette Knallert, Guffe.

Kom du godt og stille ind i det nye år ...brugte du hat...havde du puttet barberskum i din egen postkasse....havde du sat en fløjte i røven på nogle fede kællinger....sprængte du en skraldespand direkte i luften???

Jeg havde taget falsk overskæg på mit forhoved. Næsten alle var skræmt fra vid og sans. Så tog jeg skægget af, men så blev det først rigtigt slemt.  Til sidst vidste jeg ikke, hvad jeg skulle gøre.

Så gik jeg i seng.

I dag har jeg ikke lavet andet end at lege med mine legesager.  Jeg fik jo et krøllejern.  Så jeg har fået sat håret på alle, der er kommet forbi. Min genbos svigerinde fik jeg givet alt for megen varme i frisyren.  Så jeg måtte ringe til falck. Men der var ikke en skid at gøre.

Jeg fik mange gode ting.  

Jeg fik en pulverslukker, tre bøger, et flygel, en trompet, en bisværm, en del ulovligt fyrværkeri, som jeg har afleveret til politiet og et juletræ, som jeg osse afleverede til politiet, på grund af at det garanteret ikke var rigtig bæredygtigt. 

En sparegris, som jeg balrede med det samme, men uden en øre i..var den fra dig?

Så fandt jeg lige pludselig "bæreseler til træer", men jeg havde jo desværre lige afleveret træet til politiet

Til sidst ku jeg ikke finde på flere ting, ikke andet end at give nogen gode lussinger til en ansamling folk, der ikke ku legimitere sig ude på gaden. Resten kørte jeg tilbage over broen. Som transportør med transportøransvar gav jeg dem en bøde og en parallelaftale. De fik også 50 humørpiller i bog. Og så fik de lige et par ekstragode lussinger med gode ønsker for det nye år.


Men et kvarter efter blev de sendt tilbage, og så måtte jeg til det hele igen.

Og jeg forlangte ny fotodokumentation.  Og gav dem en danskprøve i dansk kultur. Hvem har skrevet den bedste 

julesalme? Hvad er forskellen på 3 navngivne, regionale ølmærker?  Hvaffor en af Harald Blåtands tænder var mest blå, og 

hvorfor og forskellige spørgsmål om Viborg Domkirke, herunder Joachim Skovgaards malerteknik.Og brugte han mårhår? 

Plus dateringer af det hele. Og 10 spørgsmål om danske motivfrimærker. 
//k

Ingen kommentarer:

Send en kommentar