Jeg henter ahornsirup i skabet
jeg ville gerne fremstå som gæstfri og velforberedt
som en der byder åbent på ahornsirup
og støvsuger bag ved bogreolen dagligt
jeg ville klirre som et spejl foran dig
et sted at trykke håndfladen mod
kølig og imødekommende
splintrer jeg morgenen ad i millioner af flager
breder sig som skaller under fødder
på vej mod vandet
da hun var gravid drak Patricia Highsmiths mor terpentin
i et forsøg på at abortere
senere drak Patricia en flaske gin hver eftermiddag
senere gnubber jeg tænderne mod pletten på spisebordet
hvis jeg var ren ville jeg gå
i rabatten langs motorvejen
ville jeg gå til jeg kom til Ikea
fylde mine lommer med glatte
nye møbler at spise morgenmad på
jeg er netop ved at hente ahornsirup i skabet
da det ringer på døren og jeg vågner
The following two tabs change content below.

Cindy Lynn Brown