III del af treleddet størrelse
Jean Alonso, som vi berørte forleden,
halverede sin hustru og sin elskerinde hver dag. Først to halvdele, så fire
fjerdedele, så otte ottendedele og så fremdeles. Sådan hed det sig. I det
mindste billedligt talt og måske mere end det. Han og hun levede som et
artistnummer. Først blev hun savet over på langs og sat sammen igen efter
forestillingen, men alligevel ville hun på et tidspunkt blive fundet sådan
delvis restitueret, og man vil kunne udpege sårdannelser sådan at det lange
længdesnit ville være længst fremme i sin ardannelse og så dernæst det
tværgående og noget yngre snit ville også rent lægearkæologisk kunne fastlægges
til at være af nyere dato. De var tilsyneladende lykkelige med hinanden. Og var
det basalt set et illusionsnummer eller var det en forbrydelse? Som med
pigen Bernadette af Lourdes også dér kunne man være i tvivl: var det en autentisk
historie. Havde hun set Madonna. Eller troede hun det kun. Det er måske
ikke der det ligger.
Det var efter fælles overenskomst.
Godt nok lå der en dobbelthed i Alonsos
syn på det kvindelige. Men indimellen, faktisk det emste af tiden, følte han ikke, at han havde forbindelse til verden. Han følte at han forsvandt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar