fredag den 10. oktober 2014

conduct

Conduct og temperaturer
Knud Steffen Nielsen den 10. oktober 2014
fredagsdigt knud steffen nielsen poesi
  1. De kender det, min Herre, de ligger i badekarret med 37 grader varmt vand. De selv har osse 37 og fornemmelse af at svæve eller i det mindste at mærke kroppen forsvinde. Og først når vandet igen afkøles, vender organer og lemmer tilbage. Man mister sig selv hver gang, men så melder verden sig så lykkeligt eller ulykkeligt og man stiger op.

  2.  Jeg deler ikke smerten med dig. Det skal du vide. Jeg går rundt alene med dig og enhver .Dig og enhver.
  3. Jeg plejer at foretage de samme rituelle bevægelser igen og igen. Som havde jeg set det hos andre. Overholder kødannelsen, som det står i regulativet synligt eller ej. Ser under conduct, hvor der står at hunderacen i år er (ca) Breson frisee, og så er det jo nok sådan. “Plejer” er et led i sammenhængskræften står der i tankerne som på en en-akter. Har vi plads til den hund?
4. Jeg forsøger at opnå samme temperatur som tingene og som du, min ven. Du meddeler mig, at det ville være bedst, om vi lyttede lidt mere til almenvellet, og hvad har vi. Jeg kan ikke få kropstemperaturen op til det niveau, hvor jeg ser


Ingen kommentarer:

Send en kommentar