torsdag den 21. november 2019

fra: Udvalgte digte




*

Dyret findes. Det dyr findes ikke.



Fordi noget er uden form eller ikke har nogen af de mønstre der står i

opslagsbøgerne. Lille Brehm siger nej. 



Man kan længes så meget, at kroppen ikke kan forme det.



Man kan sige: Det er uden form   fordi hun længes,



og  når det, noget, klitten vandrer væk fra sit sted,



og grebet er væk, og vores øjne kan ikke se det, så findes det ikke.





Helt ude ved vandreklitten uden det faste greb,

vand løber uanset at det ikke figurerer og afmærker,



fordi dråberne ikke rammer. Ikke rammer



det.

Og netop fordi vandet ikke rammer

sandet,



netop fordi havet har taget klitten.



Sådan  et dyr findes ikke på den måde.



Men på alle andre.


2 kommentarer:

  1. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, skal du kontakte doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og også kontakte doktor Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet
  2. HVORDAN JEG HAR MITT LÅN FRA DETTE STORE VIRKSOMHED

    Hej mine kære mennesker, jeg er Linda McDonald, der i øjeblikket bor i Austin Texas, USA. Jeg er enke i øjeblikket med tre børn, og jeg sad fast i en økonomisk situation i april 2018, og jeg var nødt til at refinansiere og betale mine regninger. Jeg forsøgte at søge lån fra forskellige lånefirmaer både private og erhvervsdrivende, men aldrig med succes, og de fleste banker afviste min kredit, vær ikke fuldt bytte for de herre, der kalder dem selvpengelåner, de er alle svindel, alt hvad de ønsker er din penge, og du hører godt ikke fra dem igen, de har gjort det mod mig to gange, før jeg mødte Mr. David Wilson. Den mest interessante del af det er, at mit lån blev overført til mig inden for 74 timer, så jeg vil råde dig til at kontakte Mr. David, hvis du er interesseret i at få lån, og du er sikker på, at du kan betale ham tilbage til tiden. Du kan kontakte ham via e-mail ……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Ingen kreditcheck, ingen cosigner med kun 2% rente og bedre tilbagebetalingsplaner og planlægge, hvis du skal kontakte et firma med henvisning til at sikre et lån uden sikkerhed, skal du kontakte Mr. David Wilson i dag for dit lån

    De tilbyder alle slags kategorier af lån de

    Kortfristet lån (5_10 år)
    Langsigtet lån (20_40)
    Lån i medierne (10_20)
    De tilbyder lån som
    Huslån ............., Forretningslån ........ Gældslån .......
    Studielån .........., forretningsstartlån
    Forretningslån ......., Virksomhedslån .............. osv
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Når det kommer til finanskrise og lån, så er David Wilson lånefinansielt stedet at gå. Bare fortæl ham, at jeg fru Linda McDonald henviser dig held og lykke ................... ....

    SvarSlet