søndag den 4. juni 2017

Vi leger fine damer, ikke Kugeln?





Navnet er Hans og næsten låst dér. Så er han dermed udelukket fra at være en papegøje, selvom trangen er der. 
Og lysten til at være Aften-queen: INDSKUD: Jeg nyder mit eget selskab her i dag.  Prøver lidt dametøj og lægger rouge på kinden. Det er bare så vildt at være alene hjemme. Så leger jeg komsammen med de andre fine-damer. Det er teddybams, ja jeg ved det. Vi sidder så og konverserer om at tabe os og om mændene, at de både er dumme, men osse uundværlige.  Så får vi en enkelt Grand Marnjiere med en paraply. Alle nipper så fint. Og så er det tid til kindkys. Og uha, hvor det dog blæser. Ja jeg må igen til frisøren i morgen og ha sat håret. Jeg ved da simpelthen ikke, hvad jeg ligner. Åh, søde du er da så bedårende. Nå, jeg må videre. Vi får besøg af ambassadørens i aften. Guud. Nu igen. Synes du, jeg ser træt ud. Du er da osse selv lidt bleg, søde Sophi. Du sku altså prøve Hr Henri's Lady-wellness og Beauty. Og skuresvamp. Hav det godt, søde. Tak. Og hils Ambassadørens.

Så skifter vi lige pludselig og laver citationstegn sådan med ryggen til. 
  
Med en krop  af halm og bomuld snakker han nu pludselig dybere, lettere akademiseret, sådan udefra, en slags regiændring..

Vi kom fra definitionsproblemerne, vil han være en bette hund, en papegøje, en dragqueen, hvad ved vi?

Ok,han er et drengebarn. Der er alt til faget hørende.De ved overfladefænomenerne  flyveører, det kønsspecifikke. Stemmen der bruger 13-14 år om at hoppe op og ned i halsrøret. Større behåring. Og vi taler ikke om bare et modefænomen. 

Er han ved at være på plads nu?  Navnet er Hans. Det er låst nu.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar