onsdag den 10. juni 2015

BUE-dag




I dag udkommer Black Box, og jeg er så latterligt spændt og nervøs, at I tror, det er løgn. Og apropos løgn: Hovedpersonen hedder Bue, og hans kæreste hedder X, og de har temmelig meget til fælles med mig og Cecilie Lolk Hjort. Men nej, det er ikke virkeligheden 1:1, selvfølgelig er det ikke det. De fleste af digtene er skrevet klos op og ned ad begivenhederne, og de har fungeret som nogle rasende ventiler for mig. En metode til at komme af med nogle ting, få renset ud. Og så... har de været en slags tænkerum, hvor jeg har kunnet zoome ind og ud, skrue op og ned, kigge på mig selv og Cecilie og alt det, der er sket, alle tankerne, fantasierne, konfrontationerne og kærligheden. Nogle steder har virkeligheden fået lov at løbe løbsk, andre steder er den planket som en røv i en kopimaskine. Og nej, det er ikke altid lige kønt og sympatisk, men det er vigtigt. I hvert fald for mig, og for Cecilie. Og forhåbentlig for en masse andre. Tusind tak for stof, støtte og kærlighed - jeg elsker dig stadig for fuld skrue, Cecilie!
Se mere

1 kommentar: